Elarbetsansvarig
m.m.
|
2010-03-03, 20:53
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: jul 2005
Län: Stockholm
|
Till slut fick jag till några bilder. Den är hyfsad att gå i. Med tanke på hur mycket plats den tar så är den väldigt bra att gå i.
Kommer inte riktigt överens med bildinläggandet så jag testar att länka till Pixbox istället http://www.pixbox.se/pic_show_id30541720.html Det är den med trästegen som avses. Den andra är ett helt annat projekt.
2010-03-09, 10:13
|
|
|
Nykomling
Medlem: sep 2008
Län: Västra Götaland
|
|
|
2010-03-09, 10:55
|
|
|
Senior medlem
Medlem: aug 2008
Län: Dalarna
Ålder: 25 år
|
Det verkar ju onekligen vara en populär trappa.. man kanske skulle våga sig på en sådan trots allt
Har dock ett ess kvar i ärmen. Håll koll på mitt projekt så får ni nog se detta med tiden! ![]() Länk /Christian |
|
2010-03-23, 15:15
|
|
|
Senior medlem
|
"bygg bastu" Jag är säker på att ni norrbaggar har ett större ordförråd än så och kan motivera fördelarna med er åsikt. /Christian |
|
2010-03-23, 17:05
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: mar 2008
Län: norrbotten
|
va roligt med respons. ok,ok du kan få lite vettig feedback. om det nu e så att loftet kommer att användas till sovplats och stugan inte e så stor så skulle jag motera en väggfast stege typ ribbstolsmodell. den tar lite plats och fyller sin funktion alldelens utmärkt och tar ingen yta från stugan annat än att det inte går att möblera framför den. men vill du ha lite special så kan du borra in stegpinnar i väggen som bildar en trappa.
2010-03-23, 17:14
|
|
|
Fullvärdig medlem
|
fördelarna med bastu. du kan duscha där, torka kläder, basta, värma vatten. sitta och ta en pilsner i goda vänners sällskap. min tanke med stuga (har själv) är att slippa undan från dagens teknologisamhälle och koppla av. så moderniteter vill jag då slippa i stugan men ändå ha det bekvämt men enkelt. så i detta fall fyller en bastu flera funktioner förutom själva bastubadandet.
hoppas du e nöjd med svaret
2010-03-23, 21:09
|
|
|
Senior medlem
|
![]() Vad gäller bastun så citatsvarar jag på det i den andra tråden /Christian |
|
2010-03-23, 21:15
|
|
|
Fullvärdig medlem
|
christian. framtida barn? då har jag ett boktips till dig. Trygghetsnarkomanernas land. efter du läst den så sätter du garanterat in en stege. eller bara gör urgröpningar i väggen. kolla in den om du gillar att läsa
2010-07-26, 07:17
|
|
|
Nykomling
Medlem: aug 2007
Län: hallands
|
Jag hade inte valt att sätta in trappa med metallräcke, det kommer inte att se snyggt ut inne i en timmerstuga, vi har också uppfört en timmerstuga fast den ligger på en gjuten grund med gjutna väggar. Vi byggde våran trappa från neder våningen själva i trä. Kommer också att göra en upp till sovloft, men det är inget som ligger i tiden eftersom vi har sovrummen på nedre plan.
|
|
Posta svar
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|