Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jul 2008
    Län: Gävleborg

Någon som beställt från Villafönster?

Undrar om det är någon som beställt fönster från villafönster? Verkar ha riktigt bra priser men vet inte så mycket om firman och deras fönster... Undrar lite om det är någon som vet hur deras fönster är jämfört med Allmoge och Elit?
    /Beata75

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: Jan 2006

Det skulle vara mycket intressant att veta någons erfarenhet av www.villafonster.se

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Dec 2007
    Län: Västra Götaland

Lyfter...

Vore som sagt intressant att ta del av erfarenheter kring villafonster.se
    Borde finnas några på forumet som beställt från villafonster.se / Varbergs trä.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Jan 2009
    Län: Västerbotten

Jag har också ställt den frågan tidigare men inte fått något svar. Har sett att www.fomsterbolaget.se har ett specialerbjudande fram till 15/2. Samma pris med eller utan aluminium.

5.    länk #5

Det blev beställning från villafönster och vi har satt in de nya fönstren i våran utbyggnad. Verkar helt okey, jag tycker de är fina men som sagt frågan är hur de står sig år efter år... Det återstår att se. Vi har valt både aluminium och utan.

6.    länk #6
    Nykomling Medlem: Jan 2009
    Län: Västerbotten

Köpte du svensktillverkade "Villa +" eller importerade "Villa standard"?

7.    länk #7

Villa standard köpte vi...

8.    länk #8
    Nykomling Medlem: Feb 2007

Satte in mina nya Villafönster+ vitmålade förra helgen.
    Första intrycket är mycket bra, även snickaren som hjälpte mig sa
    att byggkvallitén var hög.

Även mycket bra emballage vid leverans, för att förhindra transportskador.

Bra bemötande vid beställning och då det fattades lite vid leverans(handtagspaket och
    karmskruv), så tog det bara någon dag så kom ett paket på posten.

Återstår att se hur dom står sig år efter år...men så här långt kan jag inte göra annat än att rekomendera Villafönster.se!

9.    länk #9
    Nykomling Medlem: Nov 2006

Samma här angående Villafönster +vitmålade jättebra service ringde på fredagen onsdag kl 0930 stod schenker på tomten å ville lasta av fönster .
    Två hantag fick jag men fel dan därpå kom låsbara *2 de e service.
    Killen som hjälpte mig var Fredrik.

10.    länk #10
    Grolt
    Gäst
    Lyfter upp tråden...

Är det ingen som har några erfarenheter av Villafönster ?

11.    länk #11
    Junior medlem Medlem: Feb 2007

Jag har handlat där två gånger. Ytterdörr och deras Villa standard. Jag har hämtat dem själv och servicen har varit jättebra. Jag är nöjd med fönster än så länge. De "äldsta" fönstrena har suttit i 2.5 år och de ser fortfarande jättefina ut.

2a omgången jag beställde var tre 13x15 fönster och 3 halvmåneformade fönster. Jättenöjd med dem allihop.

Idag beställde jag min tredje omgång fönster. Nu Villa+. Ska bli intressant att se skillnaden.

Mycket bra bemötande i telefon och de brukar ringa och kolla så beställningen efterliknar det jag verkligen ville ha.

12.    länk #12
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2008
    Län: Västra Götaland

Har beställt fönster 2 ggr därifrån (eller Varbergsträ som de också går under) och ska snart beställa för 3:de och sista gången. Köper man lagerförda fönster går det snabbt och bra. Enda dåliga är att om man hämtar själv så är det riktigt kassa tider. Stänger 15:45 vardag och inte öppet lördagar.

13.    länk #13
    Nykomling Medlem: Dec 2008
    Län: stockholms län

Min bror och jag har beställt 19 fönster och 3 fönster dörrar av villa standard i flera omgångar.
    Sista omgången ringde villa fönster och frågade om dom fick leverera en vecka tidigt.
    Så vi är mycket nöjda.

14.    länk #14
    erik_ns avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2010
    Ålder: 29
    Län: Stockholm

Ett tips är att titta på Sunnerbofönster. Det är dom som tillverkar åt villafönster. Bra kvalitet, bra garantier och klart bättre inbrottsäkerhet än många av de stora aktörerna. Prisbilden är helt klart i linje med vad man får för pengarna!
    Senast redigerad av morsan 2010-03-16 16:30

15.    länk #15
    Fullvärdig medlem Medlem: Jun 2003
    Län: Stockholm

jag beställde och har fått inmonterat ett standard fönster i vårt badrum. Inget att klaga på alls förutom att frakten kändes hög.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen