Vi har tittat på deras 2-glas fönster av krysspostmodell.
Vi har frågat oss runt men ingen verkar känna till dem häromkring.
Vi bor i södra norrland.

tacksam för svar.

Hej,
Jag har ingen erfarenhet men har starka funderingar på att köpa just krysspostfönster från dem... har snackat lite med försäljaren mm och jag kan inte hitta ngt skumt/negativt med dem. Dock vill jag gärna lyfta tråden igen för jag hade oxå gärna hört lite kommentarer och erfarenheter kring dessa fönster

/Krille

Hej, Jag har köpt fönster till hela huset från JVK..bra service och jatte fina fönster.. har inte monterad dom ännu, men kan tar några ner bilder av dom, så at ni kan får en bild av, hür kvaliteten är??

Hej igen..
Du får gärna ta bilder och skicka eller posta här. Tack!!
Vill du maila så kan du göra det på denna adressen: sofia@meandmyhome.se

/Kristian

Har du monterat fönstren ännu? Jag skulle också gärna se bilder på dem, både omonterade och monterade. Kan du inte lägga upp bilder här?
Skulle vara fint...

d_leso fräckt med de två stora fönstren på var sin sida om muggen. Då kan man sitta och läsa tidningen utan att ha lyset på :)

Ångrar grovt att jag inte valde JVK själv, men någonstans i bakhuvudet ringer en klocka att det finns en tillverkare vid namn Allmogefönster som är en svensk motsvarighet till JVK, om det rent utav inte är samma företag? Priserna var i vilket fall som helst identiska, relativt låga, i synnerhet om man valde helt obehandlat trä. Vilket förstås innebär en del extrajobb, men då får man ju å andra sidan penselmålning istället för sprutlackering.:):):)

hej! skall beställa av JVK idag, men fick mail om att de skall ha 1/3 betalt i förskott. Brukar det vara såhär?

nä, tänker att det känns konstigt är det inte? Tänk om de skulle konka!

Nu ser jag dessutom på deras betalningsvillkor att man skall betala ALLT i förskott. Tänk om det är något fel på grejjerna. Är inte detta konstigt?! Någon som beställt därifrån och gjort såhär?

Jag har själv betalt 1/3 del, dom startar produktionen först, når pengarna har gåt ind. Inget konstigt der! efter som fönsterna inte var standard mått!

ok... tycker bara att det är lite märklig att det i deras lev.villkor står: Vid fel, "Köparen har rätt att hålla inne så mycket av betalningen som svarar mot hans krav på grund av felet".

Hur skall det ske om man betalt in allt redan.

Hej!
Jag är också inne på JVK fönster. Har dessutom sett att de har ett PVC fönster som ser väldigt snyggt ut. Hur har det gått för alla er som köpt, och skulle köpa JVK?
Tycker det är lite konstigt att det är så svårt att få se ett fönster!? Måste man åka till Norge eller Danmark för det!?

Och är det någon som har erfarnhet av deras PVC fönster? Jag har letat efter ett ritkgigt snyggt PVC fönster som ser ut dom ett gammalt träfönster med haspar och så, men inte lyckats. Fast i JVK:s broschyr ser det ut som att dom har ett sånt!? Träfönsterna fick jag ett intressant pris på. Är ni nöjda med era!?

Tips o råd tas tacksamt emot!

/Rikard

Puffar denna tråd efter att ha fått en nästan osannolikt bra offert från JVK?!
Erfarenheter? Ni som startade tråden 2008, fortfarande nöjda med fönstrena?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.