Söker en billig säkerhetsdörr. Den ska sitta i köksingången ut mot ett trapphus som inte används. M a o är det helt ointressant hur den ser ut, bara att den ska vara godkänd som säkerhetsdörr.
Någon som har några tips? Montering kan jag göra själv så det behöver inte vara något "paket" eller så.
Daloc och Robust är väl de största på säkerhetsdörrar. Troligtvis så vill de också svara för monteringen just därför att de ska kunna svara för säkerheten. Fastsättningen och brandtätningen är viktig. Du kan säkert hitta begagnade dörrar där du "slipper" fabrikantens hjäp.
Ah smart! Vad fasen tänkte jag inte på det för? Jag som sitter på Blocket halva min vakna tid känns det som. Bara fråga om att försöka få tag på någon med någorlunda rätt mått.
Nykomling
Medlem: aug 2007
stockholms län 3 inlägg
JPM skrev
Daloc och Robust är väl de största på säkerhetsdörrar. Troligtvis så vill de också svara för monteringen just därför att de ska kunna svara för säkerheten. Fastsättningen och brandtätningen är viktig. Du kan säkert hitta begagnade dörrar där du "slipper" fabrikantens hjäp.
Jag letar efter dörrar till min brf och en kompis skickade denna - lite stressigt bara eftersom det är tidsbegränsat. Som jämförelse vill Daloc ha 15500 för sin billigaste dörr i laminat - frågan är hur bra groupon-dörren är. Någon som använt sakerbostad.se?