Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    billy.bs avatar
    Nykomling Medlem: May 2007
    Län: Västerbotten

PVC-fönster....igen

Hejsan! håller just på med att försöka ta in offerter på fönster.........vilken djungel.
    Efter att ha kollat runt lite så verkar det ju otroligt att PVC-fönster är så mycket billigare, men ja kan ju inte säga att ja kan hitta några direkta fel på dom.
    Det är en sak jag undrar över det verkar som att typ ALLA fönster enbart är öppningsbara inåt???!!! Är det så...? eller har jag inte läst ordentligt. Vore tacksam om någon hade ett svar........

MVH Billy
    Senast redigerad av billy.b 2007-05-18 13:22

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: Sep 2006

Ja, du har nog läst ordentligt. Inåtgående är det som gäller.

FönsterGruppen har faktiskt haft ett vrid fönster i plast, men har det inte längre.

Det är 'bara' vi i Sverige och Norge som har utåtgående fönster, resten av Europa kör med inåtgående.

//Michael

3.    länk #3
    Gudfader Medlem: Mar 2005

Jodå, det finns utåtgående. Nu minns jag tyvärr inte var jag sett dem, men du kan nog googla lika bra som jag.
    Fast de här inåtgående fönsterna, med "dreh-kipp", är inte så tokiga. det är mest en vanesak.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Mar 2007
    Ålder: 30
    Län: jönköpins

Alla kronfönsters fönster öppnas utåt. kolla bilder på deras hemsida!

5.    länk #5
    Nykomling Medlem: Jan 2007

Fönstergruppen har utåtgående fönster i PVC. Vi tittade på deras Nordic-fönster, men bestämde oss sedan för G&B (dreh-kipp - inåtgående).

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2007
    Län: Västmanland

Kronfönster har pvc, vridbara...dessa har jag beställt

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: May 2005

Enligt vad jag har fått höra, så kan man få bättre U-värde med inåtgående fönster. Det handlade det om en modell som var inåtgående, men som jag ville få i utåtgående uförande. Visst, det var inga problem, dock själva U-värdet skulle bli sämre, sa man. Det hade att göra med att bågen satt på utsidan.

Jämför gärna bland SSC Skellefteå Snickericentrals utbud, som har både inåt- och utåtgående modeller.

8.    länk #8
    Bezts avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2006
    Län: Örebro

Alla kronfönsters fönster öppnas utåt. kolla bilder på deras hemsida!
    Uhm.. Nääe
    Vi har kronfönster och de går innåt och så gjorde nästan alla modeller då vi beställde för 1 år sen.
    Annars har jag satt dem åt fel håll.

9.    länk #9

frågor och svar om våra fönster

Hoppas länken funkar, har aldrig gjort detta förr... På sidan står det iaf att kronfönsters pvcfönster är sidohängda och utåtgående.

10.    länk #10

Sorry, jag har blandat i hop lite... Länken ovan går till smålandsfönster, inte till kronfönster... My mistake!

11.    länk #11
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2004
    Län: bohuslän

Hoppas länken funkar, har aldrig gjort detta förr... På sidan står det iaf att kronfönsters pvcfönster är sidohängda och utåtgående.
    håller på att montera in kronfönster nu. dom är som det står på sidan sidohängda och innåtgående.....men dom har en modell som heter norden det är ett h hängt vridfönster.
    kompisen jobbar i tyskland som byggarbetare där får dom inte sätta in ngt annat än dre kipp pvc fönster

12.    länk #12
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2004
    Län: bohuslän

det är samma som kronfönster olika adresser bara

13.    länk #13
    Nykomling Medlem: Jan 2006

Hej. - JVK Fönsterkompaniet har utåtgående pvc fönster.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01