Elarbetsansvarig
m.m.
|
2007-05-18, 14:04
|
|
|
Nykomling
Medlem: maj 2007
Län: Västerbotten
|
PVC-fönster....igen
Hejsan! håller just på med att försöka ta in offerter på fönster.........vilken djungel.
Efter att ha kollat runt lite så verkar det ju otroligt att PVC-fönster är så mycket billigare, men ja kan ju inte säga att ja kan hitta några direkta fel på dom. Det är en sak jag undrar över det verkar som att typ ALLA fönster enbart är öppningsbara inåt???!!! Är det så...? eller har jag inte läst ordentligt. Vore tacksam om någon hade ett svar........ MVH Billy Senast redigerad av billy.b 2007-05-18 14:22. |
|
2007-05-18, 18:12
|
|
|
Senior medlem
Medlem: sep 2006
|
Ja, du har nog läst ordentligt. Inåtgående är det som gäller.
FönsterGruppen har faktiskt haft ett vrid fönster i plast, men har det inte längre. Det är 'bara' vi i Sverige och Norge som har utåtgående fönster, resten av Europa kör med inåtgående. //Michael |
|
2007-05-19, 15:44
|
|
|
Senior medlem
Medlem: maj 2005
|
Enligt vad jag har fått höra, så kan man få bättre U-värde med inåtgående fönster. Det handlade det om en modell som var inåtgående, men som jag ville få i utåtgående uförande. Visst, det var inga problem, dock själva U-värdet skulle bli sämre, sa man. Det hade att göra med att bågen satt på utsidan.
Jämför gärna bland SSC Skellefteå Snickericentrals utbud, som har både inåt- och utåtgående modeller. |
|
2007-05-20, 12:02
|
|
|
Nykomling
Medlem: mar 2007
Län: jönköpins
Ålder: 30 år
|
frågor och svar om våra fönster
Hoppas länken funkar, har aldrig gjort detta förr... På sidan står det iaf att kronfönsters pvcfönster är sidohängda och utåtgående. |
|
2007-05-20, 12:06
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: apr 2004
Län: bohuslän
|
kompisen jobbar i tyskland som byggarbetare där får dom inte sätta in ngt annat än dre kipp pvc fönster |
|
Posta svar
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|