Svara Nytt ämne
  1. 2007-04-22 20:06
    Svara | #1

Fullvärdig medlem Medlem: mar 2006
    333 inlägg

T-röd till fönsterputs?

Är koncentrerad T-röd ok till att putsa fönstren? Eller blir dom förstörda...?

Klistermärken osv på nya fönster
    Mera passivhus!
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2007-04-22 20:43
    Svara | #2

Fullvärdig medlem Medlem: jan 2007
    210 inlägg
    Gillad 1 gånger
    39 bilder
    Rapid skrev Visa original
    Är koncentrerad T-röd ok till att putsa fönstren? Eller blir dom förstörda...?

Klistermärken osv på nya fönster
    Det går bra...
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2007-04-22 22:07
    Svara | #3

Nykomling Medlem: apr 2007
    kronoberg
    48 inlägg

T-röd med vatten och lite diskmedel använde vi när jag jobbade som fönsterputsare. Då kan man putsa fönster när det är kallt ute utan att vattnet fryser.:-D

4. 2007-04-23 14:05
    Svara | #4

Senior medlem Medlem: feb 2006
    713 inlägg
    Gillad 1 gånger
    11 bilder
    T-röd är ok på glaset men inte på målade ytor. Att ta lite T-röd på en trasa för att ta bort klistermärken är inga problem men att med T-röd putsa hela fönstren avråder jag ifrån. Dagens vattenbaserade färger blir fula av sådan behandling.

5. 2007-04-23 22:44
    Svara | #5

Johan Gunverths avatar
    Gudfader Medlem: feb 2005
    Göteborg, Björlanda
    6 258 inlägg
    Gillad 233 gånger
    41 bilder
    Använd kemisk ren bensin till klister som sitter kvar.

6. 2007-04-24 22:58
    Svara | #6

Fullvärdig medlem Medlem: dec 2005
    349 inlägg

rakblad och diskmedel(yes) vatten är bra.
    För att putsa hela fönstren om kanonresultat önskas, använd ofärgat tidningspapper, minst 1 dygn gammal(så inte trycksvärtan sabbar)

7. 2007-04-28 08:54
    Svara | #7

Fullvärdig medlem Medlem: mar 2006
    333 inlägg

Bror skrev Visa original
    T-röd är ok på glaset men inte på målade ytor. Att ta lite T-röd på en trasa för att ta bort klistermärken är inga problem men att med T-röd putsa hela fönstren avråder jag ifrån. Dagens vattenbaserade färger blir fula av sådan behandling.
    Jag använde koncentrerad T-röd på hela fönsterytorna. Det blev färg-flammor i fönstren. Tvättade därefter- senare- med diskmedel och färgflammorna verkar ha försvunnit. Skall kolla i olika soljus och vinklar...

Målade därefter väggpanelen, efter mitt tvättäventyr- åtminstone något rätt i denna arbetsinsats
    Mera passivhus!

Liknande ämnen

1. 4,5m stege invändigt för fönsterputs
    av Lars S i forum Verktyg, maskiner & fordon