Någon som har köpt fönster eller dörrar från G&B i Rottne? Fönster, uterum och dörrar i underhållsfritt utförande - G & B Har sett en snygg altandörr där som vi funderar på men vill gärna ha lite feedback om dom...
bifogar bild på dörren, ifall någon har en sådan eller liknande, kom gärna med åsikter om den!
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Synd att de inte verkar så värst förtjusta i att skriva ut vilka U-värden de har på sina Fönster/Dörrar, de har ju utställningar lite här och där, ska försöka besöka en sådan.
De här är visst 5 kammars med U-värde (totalt) på 1,1, så det skulle väl duga för mig, dessa har karmbredd 70 så de dörrar du är intresserad av lär inte ha den profilen. De jag är tveksam till är de 3 kammars S730 som de inte anger U-värdet för, men 3-kammars brukar ju inte ha något vidare u-värde, det beror ju förståss på vilka priser de har oxå
De här är visst 5 kammars med U-värde (totalt) på 1,1, så det skulle väl duga för mig, dessa har karmbredd 70 så de dörrar du är intresserad av lär inte ha den profilen. De jag är tveksam till är de 3 kammars S730 som de inte anger U-värdet för, men 3-kammars brukar ju inte ha något vidare u-värde, det beror ju förståss på vilka priser de har oxå
Ja, tyvärr så finns det ju inte mycket information överhuvudtaget på hemsidan. ska också försöka få tag på mer information, de finns i Jkpg, och dit har jag relativt nära och vägarna förbi i veckan. Man vill ju gärna se lite priser också...
Va å tittade på deras "utställning" i Jönköping idag, såg en snygg dubbeldörr som var i samma storlek (120) som den vi behöver, hade också U-värde på 1,1. men maken är lite skeptisk pga att "dom är ju faktiskt gjorda av plast" som han uttryckte sig, plus att den kostade ändå 11.000 och det är ju inte en direkt bred dörr, har sett billigare så jag ska luska vidare lite till innan vi bestämmer oss.
VI KÖPTE EN DUBBELDÖRR 21*20 PRIS CA 11000. KRONFÖNSTER.wahlström skrev:Va å tittade på deras "utställning" i Jönköping idag, såg en snygg dubbeldörr som var i samma storlek (120) som den vi behöver, hade också U-värde på 1,1. men maken är lite skeptisk pga att "dom är ju faktiskt gjorda av plast" som han uttryckte sig, plus att den kostade ändå 11.000 och det är ju inte en direkt bred dörr, har sett billigare så jag ska luska vidare lite till innan vi bestämmer oss.
SER BRA UT, BÅGEN ÄR KANONSTYV , VAR OXÅ SKEPTISK FÖRST...
Ja, tack så mycket. en av mina "anmärkningar" på dessa dörrar var att de har just vanligt handtag både utifrån och innifrån, vilket vi inte vill ha, vi vill ha just vanliga altandörrhandtag på insidan, med spärr på, inte handtag utifrån. vill inte att någon ska kunna kommer och dyrka upp låset utifrån och sen bara klampa in och lyfta ner våra dyrbarheter... (iofs har vi ju larm, men ändå). Har tittat på en annan dörrleverantör som heter forsbergtrading, någon som har erfarenheter av dom??
K Forsberg Trading - Hem
K Forsberg Trading - Hem
Klicka här för att svara