7 504 läst ·
16 svar
8k läst
16 svar
Lindrev
Sida 1 av 2
Vi kör med ekofibers jätteblöja 
Det är en drevremsa i pappersformat som är rättså smidig... 10 cm bred, 0.5 cm tjock cellulosarulle.
Funkar sjysst - kan fotografera lite så kan du se. Hittade inget lindrev nånstans men det sitter vid våra gamla fönster sen tidigare, och funkar bra.
Det är en drevremsa i pappersformat som är rättså smidig... 10 cm bred, 0.5 cm tjock cellulosarulle.
Funkar sjysst - kan fotografera lite så kan du se. Hittade inget lindrev nånstans men det sitter vid våra gamla fönster sen tidigare, och funkar bra.
vad är det som INTE är fel med fogskum?! >ab-cd skrev:
Jag har aldrig varit med om något som kladdar så förbenat som detta. Men jag håller med om att väl på plats i rätt mängd är det rätt "smutt"....
Innan jag köpte skummet gjorde jag remsor av överblivna isolerskivor (se ytterligare en fördel med stenull/glasull
Varför använda special tillverkat drev material?!
Vad är fel med gammal hederlig isolering mineral/sten??
Med en "drevspade" är ju denna metod väldigt enkel och relativt billig!
Finns t.om färdigskurev drev av detta material på "rulle".
Denna metod har använts länge! Vem vet hur säker t.ex expanderande drev är?
Det största prob. i dagens moderna hus e att de är alldeles för täta.
iofs så har jag ingen erfarenhet av denna special metod, men vet att moderniteter som t.ex specialgjorda ventilationer med div fläktsyrningar och dyl i vissa fall gjort mer skada en nytta.
Vad är fel med gammal hederlig isolering mineral/sten??
Med en "drevspade" är ju denna metod väldigt enkel och relativt billig!
Finns t.om färdigskurev drev av detta material på "rulle".
Denna metod har använts länge! Vem vet hur säker t.ex expanderande drev är?
Det största prob. i dagens moderna hus e att de är alldeles för täta.
iofs så har jag ingen erfarenhet av denna special metod, men vet att moderniteter som t.ex specialgjorda ventilationer med div fläktsyrningar och dyl i vissa fall gjort mer skada en nytta.