Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Aug 2005

Miljö-ROT

Har försökt söka på detta i forumet, men inte hittat något relevant... Ställer eventuellt en gammal fråga, sorry:

Man kan ju få sk Miljö-ROT-avdrag för att sätta in energisnåla fönster (U-värde högst 1.2). Min fråga är nu om det lönar sig eller om sådana fönster kostar mer än vad avdraget ger redan från början? Någon som kan rekommendera några fönster som uppfyller kraven?

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Aug 2005

Re: Miljö-ROT

Vilka då t.e.x? Skulle vilja ha elit-fönster men dom ligger typiskt på U=1.3

3.    länk #3
    Gudfader Medlem: Feb 2005

lönarsig, det beror väll på hur man räkna.
    jag har försökt att lista ut hur mycke dyrare taxeringsvärdet blir, men misslyckats.
    ska jag tala om att jag bytt fönsetr & få 10 000:- eller ska jag vara tyst ???

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Mar 2005

Det här var på "tapeten" för runt 3 månader sedan.
    Leta rätt på din förra fastighetsdeklaration där poängberäkningen finns-gör om den igen nu med de 3 extra poäng till som energifönster ger och se sedan hur mycket skatt du får betala till ( hänger på ditt skatteområde/yta etc etc- så det är högst varierande).

Sen blir det lite svårare att räkna på 10 år- men masen tar tillbaka sitt fönsterbidrag med besked- speciellt om du bor i ett högskatte-område. (jag skulle vara tyst...)

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01