Elarbetsansvarig
m.m.
|
2005-09-12, 16:59
|
|
|
Junior medlem
Medlem: jul 2003
|
"sopborst"-underdel till dörr?
Vi har en garageport (slagport) som inte är tät under dörren trots att det sitter en påspikad gummilist där (nästan 2 cm glapp som mest). En av orsakerna är att golvet är gjutet i en lätt "båge" med lägre nivå i mitten för att vatten skall rinna ut ur garaget.
Jag har sett att det på vissa dörrar sitter som en "sopborste" längst ner, jag tror det hade varit en bättre lösning för oss eftersom den är lite mer flexibel i höjd. Vet någon var man kan få tag på en sån "borst"tätlist? |
|
2005-09-12, 22:20
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: mar 2005
|
Re: "sopborst"-underdel till dörr?
Vilken slump.. surfade förbi en så'n för några timmar sedan och tänkte "så'n ska jag ha under skjutdörren i garaget".
Här finns en: www.theofils.se - Välj "30 - HANDTAG/BELYSN." - Dörrtillbehör - Nästan i slutet av listan finns "Borstlist" Theofils säljer inte till privatpersoner, men du kan ju ringa å höra om de kan referera till någon butik som säljer borstlisten. /Micke |
|
2005-09-12, 22:45
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: mar 2004
|
http://www.leifarvidsson.se/
http://www.leifarvidsson.se/Katalogs...005_pdf/23.pdf Finns alla typer av lister, hjälpsam personal oxå. |
|
2005-09-13, 14:51
|
|
|
Senior medlem
Medlem: nov 2004
Län: Stockholm
Ålder: 46 år
|
Jorå, Theofils kan sälja till privatpersoner. Du får bara åka dit fysiskt (dom finns i Stockholm och Jönköping), lägga på momsen på priset och langa upp kreditkortet...
Handlar själv ofta där som privatperson.. Räkna med kring 50% dyrare eller mer om du skall köpa av en handlare som tar prylar från Theofils. Theofils fungerar som grossist för många ÅF. Mina Blum gångjärn och fästen till 17 köksluckor fick jag till halva priset mot om jag köpt dom via järnhandlaren... Samma sak för kullagrade glidskenor för lådor eller vad som helst som Theofils säljer...
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|