Jag håller på att kolla runt på webben efter fönsterförsäljare och hittade detta företag, www.lbtm.se, genom en annons i Vi i Villa tidningen.
Deras fönster ser ok, som de flesta andra egentligen fast de har ganska bra priser på fönstren. Men när jag letar runt på webbsidan tycker jag att den ser konstig ut. Genomgående så är det väldigt mycket felstavningar, särskrivningar felsyftningar i almänhet. När en webbsida ser ut på ett halvdåligt sätt så har jag känslan av att hela företaget är halvdåligt. Men är det någon som har någon kännedom om detta företag att dela med sig av?
Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den!
Jag har inte varit i kontakt med dem själva, men sannolikt är det en "tillverkare" som skickar din offertförfrågan vidare och dubblar priset som tack för besväret. Du kan spara en rätt stor peng på att importera själv.
Fundera på vad du vill ha och sen skickar du några offertförfrågningar så till lite olika leverantörer så får du ett bra underlag att fatta beslut på.
Måste säga att jag blev glatt överraskad av lbtm både prismässigt och arbetsmässigt. Jag bytte ut 9 st fönster inkl. myggnät och mörkläggning gardiner till 5 st fönster. Pris 42 000:- efter rot. Jag är snickare själv och skeptisk till att några polacker skulle göra arb. men avgörandet var ju att priset var nästan det samma om jag bara skulle köpa fönstren utan mont. Dessutom var jag ledig från arb. och kunnde övervaka arb. Men dessa snickare var noggranna och proffsiga på alla sätt. Jag kan varmt rekommendera lbtm trots vissa språksvårigheter. Prata med Thomas som jag tror är sonen till ägaren, pratar klockren svenska!