Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2012
    Län: Arlöv

Dubblera fönster

Hej! jag är jätte oerfaren person när det gäller fönster.
    Jag har nyligen köpt ett hus,där fönstrerna i huset är ganska nya.

Det som jag tycker är problemet just nu är att det kommer ljud utifrån in i huset samt husets elemetterna körs på max men huset är fortfarande kylig, helt enkelt att man fryser. Själv tror jag att fönstrerna är dålig isolerade och att det kommer in luft utifrån. Så vad kan man göra för att åtgärda detta? Vore jättetacksam för all svar. :)

2.    länk #2
    pelpets avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Län: Dalarna

Börja med att kolla att tätningslisterna är mjuka och fräsha (inte torra och trasiga). Fönsterlister är enkelt och billigt att åtgärda.

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Jan 2012
    Län: Norrbotten

I värsta fall så kan fönsterna vara dåligt monterade,
    Vi beställde fönster av mockfjärd för några år sedan, vintern efter så upplevde jag liknade erfarenheter som dig, samt att jag i vissa rum kände att det drog ibland .
    Det visade sig sen att fönsterna var så dåligt monterade att jag kunde sticka en pinne från utsidan och in i rummet.

Så hittar du inget annat så skulle jag till våren titta hur det ser ut mellan karm och hus.
    Är det ordentligt tätat där.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01