Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Dec 2008
    Län: Stockholms

Flammiga fönster efter barnhänder

Hej,

Altandörren (helglas) har flammiga fläckar från mina barns händer som inte går att få bort , har provat allt (vad jag tror)!!! Det är bara på just den altandörren, inte på den andra helglasade dörren och fönster. Skillnaden mellan dem är att den drabbade dörren är nyare och krosssäker, dvs det blir inga farliga skärvor. Min tes är att det är filmen i glaset och ställer till det.

Har ni någon erfarenhet av det? Jag har SP fönster.

//Albin
    Mvh Albin
    -------------------------------
    Byggblogg: http://www.abbendix.se/category/Somm...projektet.aspx

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: Aug 2006
    Län: Västra Götaland

Du känner om det sitter film på, skall också finnas någon information om att rakblad eller vassa föremål inte får användas vid tvätt.
    Finns det ingen information om detta så ta en vass kniv och sätt spetsen med en liten vinkel mot glaset långt ut vid kanten (Inget hårt tryck dock) får du ett litet märke sitter det film på, annars inte
    Om det inte sitter film på skulle jag rekommendera rakblad, sen vatten med YES eller Isopropanol. Putsa sedan med en luddfri trasa.

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Jun 2011
    Län: Uppsala

Hej.
    Om det kommer från dina barns händer kan det knappast vara fel på glaset.
    Det är ditt putsmedel och dina trasor som är dåliga.
    Köp Würths Aktiv Vindruterengöring och skaffa ett par nya bomullstrasor.
    Spraya på medlet och vänta någon minut
    Putsa bort allt skum med en trasa
    Byt till en ny trasa och torka ordentligt torrt.

4.    länk #4
    Forumgud Medlem: Aug 2006
    Län: Västra Götaland

En annan tanke som slog mig, det är inte en kassett med något speciellt glas? som har blivit felvänt?
    Skulle nog påstå att alla dessa medel i fina flaskor är rent skit. Dyrt och inte bra alls.

Jag kör uteslutande diskmedel och vatten samt i vissa fall en vanlig diskborste. Rakblad modell 120-150 mm om det sitter mycket skit på och mina glas blir totalt rena. Såpass rena som krävs för att sätta film på rutorna

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen