Nykomling
Medlem: Dec 2008
Län: Stockholms
Flammiga fönster efter barnhänder
Hej,
Altandörren (helglas) har flammiga fläckar från mina barns händer som inte går att få bort , har provat allt (vad jag tror)!!! Det är bara på just den altandörren, inte på den andra helglasade dörren och fönster. Skillnaden mellan dem är att den drabbade dörren är nyare och krosssäker, dvs det blir inga farliga skärvor. Min tes är att det är filmen i glaset och ställer till det.
Har ni någon erfarenhet av det? Jag har SP fönster.
Forumgud
Medlem: Aug 2006
Län: Västra Götaland
Du känner om det sitter film på, skall också finnas någon information om att rakblad eller vassa föremål inte får användas vid tvätt.
Finns det ingen information om detta så ta en vass kniv och sätt spetsen med en liten vinkel mot glaset långt ut vid kanten (Inget hårt tryck dock) får du ett litet märke sitter det film på, annars inte
Om det inte sitter film på skulle jag rekommendera rakblad, sen vatten med YES eller Isopropanol. Putsa sedan med en luddfri trasa.
Nykomling
Medlem: Jun 2011
Län: Uppsala
Hej.
Om det kommer från dina barns händer kan det knappast vara fel på glaset.
Det är ditt putsmedel och dina trasor som är dåliga.
Köp Würths Aktiv Vindruterengöring och skaffa ett par nya bomullstrasor.
Spraya på medlet och vänta någon minut
Putsa bort allt skum med en trasa
Byt till en ny trasa och torka ordentligt torrt.
Forumgud
Medlem: Aug 2006
Län: Västra Götaland
En annan tanke som slog mig, det är inte en kassett med något speciellt glas? som har blivit felvänt?
Skulle nog påstå att alla dessa medel i fina flaskor är rent skit. Dyrt och inte bra alls.
Jag kör uteslutande diskmedel och vatten samt i vissa fall en vanlig diskborste. Rakblad modell 120-150 mm om det sitter mycket skit på och mina glas blir totalt rena. Såpass rena som krävs för att sätta film på rutorna