Jag har köpt PVC-fönster från Kronfönster och även persienner till dessa. Fönstren är på plats men jag vet inte hur jag ska montera persiennerna. Jag hittar inget deras hemsida och har ännu inte fått något svar från Kronfönster. Finns det någon i forumet som vet hur jag ska göra? Jag vill få detta gjort så snart som möjligt.

Hur jag ska fästa överdelen av persiennen tror jag att jag listat ut men det ska även fästas en "fisklina" i nederkanten. Linan styr lamellerna och håller dessa på plats om när man öppnar fönstert i överkant. Ena änden av linan är fäst i överdelen och i andra änden finns en liten plastplupp. Pluppen liknar en nubb i formen och är ca en cm lång. På något sätt ska denna fästas i underkanten men hur och var? Linan är dessutom mycket för lång, hur kan jag justera längden efter montering?

Hur har det gått? Fick du något svar på detta? Har nämligen precis samma problem, fast mina fönster är köpta från TK-Gruppen, och där får man ingen som helst hjälp när väl fönstren är betaldaq(;^;)p

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.