Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Forumgud Medlem: Aug 2005
    Län: Norrbotten
    Inloggad

Skånska Byggvarors fönster

Forumet brukar ha i stort sett alla svar, men jag har gått bet på att hitta någon med erfarenheter kring Skånska Byggvarors (nya) energifönster. Jag har googlat och sökt på allehanda tänkbara sökkombos i forumet, men inget. Men det måste väl ändå finnas någon som vet nåt om SKBVs fönsterserie.

Jag är medveten om att det inte är att betrakta som top-of-the-line direkt, men jag ska renovera ett uthus som ska varmbonas och behöver 4 mellanprisklassfönster.

Fönstren är ju enligt SKBV själva P-märkta, testade och certifierade, med U-värde: 1,0, vilket är riktigt bra. Men tappar de färgen efter ett halvår och ruttnar efter tre så är det ju ändå pengar i sjön. Prismässigt ligger de ganska rätt till och som sagt, bra spec på pappret.

http://www.skanskabyggvaror.se/produ...ium_fasta-6990

De har en annan serie som utseendemässigt skulle passa bättre...
    http://www.skanskabyggvaror.se/produ...r_2_bagar-4904

Åsikter om dem emottages tacksamt.

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: Aug 2005
    Län: Norrbotten
    Inloggad
    Ingen, ingen alls?

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Jul 2008
    Län: Skåne

Det första fönster du länkade till är i ALU, så ruttna lär det inte göra, tappa färgen, är otroligt svårt om det är pulverlackat, men generellt så skulle jag nog hellre köpa såna i den prisklassen och sen igen om 10-20 år, än köpa dyrare som inte säkert med garanti är bättre och tvingas leva med dom i 20 år.

Jag skall själv byta fönster i sommar, och den blir skånskabyggvaror's fönster som kommer inhandlas.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Jul 2009
    Län: kronoberg

Någon med nya erfarenheter? nu när sommaren börja gå mot slutet.
    Vilka tillverkar SKBVs fönster? är väl mest energi aluminuim vridfönster jag är intresserad av.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01