Skånska Byggvarors fönster

Posta svar
Nytt ämne

Ämnesverktyg

2010-03-11, 21:10
Citera |  #1

Forumgud

Medlem: aug 2005
Län: Norrbotten
Skånska Byggvarors fönster

Forumet brukar ha i stort sett alla svar, men jag har gått bet på att hitta någon med erfarenheter kring Skånska Byggvarors (nya) energifönster. Jag har googlat och sökt på allehanda tänkbara sökkombos i forumet, men inget. Men det måste väl ändå finnas någon som vet nåt om SKBVs fönsterserie.

Jag är medveten om att det inte är att betrakta som top-of-the-line direkt, men jag ska renovera ett uthus som ska varmbonas och behöver 4 mellanprisklassfönster.

Fönstren är ju enligt SKBV själva P-märkta, testade och certifierade, med U-värde: 1,0, vilket är riktigt bra. Men tappar de färgen efter ett halvår och ruttnar efter tre så är det ju ändå pengar i sjön. Prismässigt ligger de ganska rätt till och som sagt, bra spec på pappret.

http://www.skanskabyggvaror.se/produ...ium_fasta-6990

De har en annan serie som utseendemässigt skulle passa bättre...
http://www.skanskabyggvaror.se/produ...r_2_bagar-4904

Åsikter om dem emottages tacksamt.

2010-03-14, 21:43
Citera |  #2

Forumgud

Medlem: aug 2005
Län: Norrbotten
Ingen, ingen alls?

2010-03-14, 22:30
Citera |  #3

Nykomling

Medlem: jul 2008
Län: Skåne
Det första fönster du länkade till är i ALU, så ruttna lär det inte göra, tappa färgen, är otroligt svårt om det är pulverlackat, men generellt så skulle jag nog hellre köpa såna i den prisklassen och sen igen om 10-20 år, än köpa dyrare som inte säkert med garanti är bättre och tvingas leva med dom i 20 år.

Jag skall själv byta fönster i sommar, och den blir skånskabyggvaror's fönster som kommer inhandlas.

2011-08-15, 10:19
Citera |  #4

Nykomling

Medlem: jul 2009
Län: kronoberg
Någon med nya erfarenheter? nu när sommaren börja gå mot slutet.
Vilka tillverkar SKBVs fönster? är väl mest energi aluminuim vridfönster jag är intresserad av.
Posta svar
Nytt ämne

Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

annons
annons
annons
annons
Annons