Envägsskruvar?

Posta svar
Nytt ämne

Ämnesverktyg

2010-03-09, 20:06
Citera |  #1

Nykomling

Medlem: sep 2009
Län: skåne
Envägsskruvar?

Inbrott i området förra veckan. Känner därför att det är dags att beta av de sista "säkerhetspunkterna" för huset...

Jag har glaslister runt fönsterna som jag vill skruva fast med envägsskruvar. Jag vet att det funkar med silikon och att "förstöra" huvudet på vanliga skruvar, men jag skulle trots allt föredra övertydligheten med riktiga envägsskruvar. Problemet är att det går åt ett ganska stort antal...upp emot ett par hundra stycken. Jag har kollat på en hel del ställen, men problemet är att de säljs styckevis eller i små förpackningar och blir extremt dyra (upp till 20 kr/st!!!) och dessutom ofta är i fel storlek.

Vet någon här var man får tag på envägsskruvar till ett rimligt pris, dvs max några kronor stycket? Lämplig längd är väl ungefär 50 mm. Håller till i Skåne, men online funkar naturligtvis också bra. Låskompaniet tar 6 kr/st för 40 mm-skruvar. Man skulle kunna kolla med dem om det är möjligt att få mängdrabatt.

2010-03-09, 21:10
Citera |  #2

Forumgud

Medlem: okt 2006
Län: Halland
Ålder: 38 år
Lossa glaslisterna och limma rutan om du e orolig, att skruva listerna gör ingen större nytta ewftersom glaslisten är så lätt att bryta sönder.

2010-03-09, 21:52
Citera |  #3

Fredrik.engdahls avatar
Senior medlem

Medlem: feb 2007
Län: Skåne
Inloggad
biltema har 20 st för 29 :- 40 mm

http://www.biltema.se/products/produ...iItemId=155789

2010-03-09, 23:45
Citera |  #4

Nykomling

Medlem: sep 2009
Län: skåne
Fredrik.engdahl skrev:
Tack! Misstänkte att det skulle finnas prismässigt vettiga alternativ.

Att limma fast glasen är naturligtvis ett alternativ, men det innebär en hel del jobb, särskilt med tanke på att flera fönster är avdelade så att de har 12 glaslister... Allt går att komma igenom, men med de priserna på envägsskruvar kan man slösa rätt ordentligt. Kan knappast vara populärt bland inbrottstjuvar att först bryta av glaslisterna och sedan dra ut/kapa 10-12 envägsskruvar för att kunna lyfta bort glasrutorna. Då väljer de hellre ett annat hus...och då dessutom ett som inte är larmat.
Posta svar
Nytt ämne

Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

annons
annons
annons
annons
Annons