Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Apr 2008
    Län: västerbotten

tröskel till innerdörr, hur montera?

Jag har lagt nytt furugolv på underfolvet (skruvat) och tagit bort trösklar för att slippa få en flipa mellan tröskel och golv.
    Nu ska jag fixa nya trösklar, kan jag skruva dom genom mitt nya golv och undergolv eller ska jag såga av mitt nya golv så att trösklarna bara skruvas genom undergolvet?

Mvh lars

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: Jun 2009
    Län: Uppsala

Det har jag aldrig tänkt på Jag skulle skruva dit dom på nya golvet bara för att det låter enklare än att såga bort det just där.
    Dessutom försvinner väl själva vitsen med ditt sätt att lägga golvet om Du sen sågar bort det? I så fall hade trösklarna lika gärna kunna legat kvar, lr?

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Feb 2006

Varför inte skippa tröskeln om golvet går obrutet i dörröppningen?

4.    länk #4

Jag hade först tänkt att lägga det obrutet, men sen när jag började lägga golvet visade det sig att det inte är rakt nånstans, så att fotsätta lägga i samma riktining skulle se konstigt ut,, blir nog att skruva det i nya golvet med långa skruvar så det sitter fast i undergolvet

5.    länk #5
    Senior medlem Medlem: Sep 2006

tröskel

Du kan ju borra ett större hål i nylagda
    golvet så att skruven bara fäster i under golvet.

Mvh Putte

6.    länk #6

Smart! så får det blir!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01