Innehåll A-Ö Start Forum Bygga Renovera Badrum Värme Ekonomi Kök El Grund Tomt&Trädgård Arkitektur Bloggar Länkguide
Senaste inläggenMest lästaMest besvaradeObesvaradeAvancerad sökMedlemmar A-ÖRegler<< Bredda sidan >>>> Förminska sidan <<
Start •
Forum •
Bygga •
Renovera •
Badrum •
Värme •
Ekonomi •
Kök •
El •
Grund •
Tomt & Trädgård •
Arkitektur •
Länkguide
Nyheter • Quiz • Bokhandel • Bloggar • Ordlista
Nyheter • Quiz • Bokhandel • Bloggar • Ordlista
| Hittar du inte det du söker? Prova vår A-Ö |
Prenumerera på nyhetsbrevet | Gilla oss på Facebook | RSS |
Till toppen av sidan
© Byggahus.se 2001-2012
Annonsera
Kontakta oss
Tipsa oss
Rapportera fel
Om Byggahus.se
Om cookies

Det visade sig ha blivit kraftig isbildning på nederkanten av fönstret så det vart vatten närmast fönsterrutan,dvs mellan rutan o isen var det en tunn hinna med vatten. Efter att ha värmt bort isen så slutade läckaget - men frågan är ju,vågar man nånsin åka hemifrån nu under vintern utan att mötas av en otrevlig överrasking när man kommer hem? Nog för att det är mycket jobb att ha hus men nu vart det utterligare en punkt att hålla koll på,"snö på takfönster"-punkten. Man får ju rysningar så fort man hör talas om läckage o vatten i hus. Kanske får fixa nått slags vatten larm.
Denna vinter är först gången vi inte hade solgardinerna nerdragna nu när vi har värme på övervån. Har nu dragit ner dom igen o ska se om problmet återkommer.
) så jag vet inte vad som kan göras men i Ert fall skulle jag ta dit någon som kan montera takfönster och låta denne kolla igenom konstruktionen få se om nåt kan göras bättre.

) Problemet är att under tiden så smälter snön ENBART på fönstret och iaf på mitt tak så rinner det tills det kommer över kanten på takfönstret (antar att 0.9 är sämre än taket) och där fryser det till solid is som byggs på eftersom det inte tinar där. Eftersom is sen smälter långsammare än snö så kommer det rinna vatten över rutan etc och när det kommer till damme.. ähum isen så kan ni gissa vad som händer.