Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    cederbuschs avatar
    Forumgud Medlem: May 2008
    Län: Örebro län
    Inloggad

Köpa dörr utan karm

Har sökt men hittar inte riktigt svaret på min fråga, so here it goes. Får jag en länk till en tråd som precis tar upp detta är det helt ok att ta bort tråden.

Jag har kikat på beg. innerdörrar på t ex Blocket. Men de säljs nästan alltid utan karm. Och novis som jag är undrar jag om jag kan köpa lösa karmar och måttanpassa dessa till dörrarna som antagligen inte har standardmått? Eller är det tillverka själv som gäller? Misstänker att jag gjort saken mer komplicerad än det är, men jag behöver ha koll. I mars är det inflytt och då börjar renoveringen med badrummet på övre plan. Och självklart vill vi ha samma dörrar i hela planet. Idag är de alla olika. Då krävs det lite planering, eller hur!

Tacksam för hjälp.

2.    länk #2
    v-gs avatar
    v-g
    Forumgud Medlem: Sep 2007
    Län: Västernorrlands

Är det inte standardmått tror jag nästan alltid det är bestvara utom ev. på välsorterat byggvaruhus. Man kan ju troligen glömma 300 spänn på byggmax.

Är det bara någon centimeter så kan man ju såga/hyvla ner en dörr tex byggmax dörrar är dock väldigt tunna så man går inte ta så hemskt mycket.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen