Har en garderob som har skjutdörrar i glas. Ska snart få barn och för att ha lite framförhållning så tänkte jag om det finns någon typ av plastfilm som jag kan sätta på skjutdörrarna för att undvika glassplitter ifall olyckan är framme.
Någon som vet vart jag kan få tag på det?
Måste det vara en speciell plastfilm?

Ring en glasmästare och låt dem göra jobbet.

Glömde säga att glaset är mörkt. Alltså det går inte att se igenom så det borde gå att sätta dit någon typ av plastfilm på baksidan. Det kommer ju inte synas då iallafall. Så det behöver inte vara perfekt gjort...

Då skulle jag ringa glasmästaren och köpa av honom.

Ska finnas en ganska tjock plastfilm som man kan tex. sätta på extraljus m.m. på bilen som stenskottsskydd, vet dock inte vad den heter. Den är ca 1,5mm tjock, självhäftande och seg som f*n. Testa att söka på det.

De du söker är Splitterskyddsfilm. Film som sätts på glasrutor för att göra det svårare att ta sig igenom.
Dessa filmer mäts i måttet mil. Och skulle rekomendera en film i 4 mil tjocklek. Den ger splitterskydd i klass med personskydd. Dvs skydd mot att någon slår sönder för skoj skull när man sitter på insidan.

Du ska absolut inte ha filmen monterad på insidan. den gör inte den nytta som du söker.
Filmerna är glasklara vilket gör att en spegel fungerar ändå även om det sitter film på.
Priset ligger på någonsant 4-600 kr/kvm lite olika. Tunnare film är somsakt billigare. går du upp på 14 mil film så börjar vi prata närmare 1000 kr/kvm

Men somsakt. ta ingen film som är avsedd för bilar. Det finns film avsedd just för fastighet.
Hmm nere i dina trakter finns det en firma vid namn spectratec. www.spectratec.nu Dom är riktigt duktiga. Och skulle nog rekomendera en firma som enbart sysslar med film gentimot en glasmästare. Inte för att dom är sämre men dom sysslar inte med det i samma utsträckning.

Ett ämne förutom lås å larm som ligger mig varmt om hjärtat. Då jag är utbildad på på fastighetsfilm och bilfilm. :)

Tack för de olika svaren. Ska kolla med Spectratec. Låter intressant

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.