Hej!

För några veckor sedan tog jag bort all min tapet i ett av rummen för att jag vill tapetsera ny tapet . Mitt problem är att under tapeten satt ett tunt lager papper kvar som inte kom från denna tapeten utan från Väv som satt där en gång i tiden. När jag nu skall spackla så bubblar sig detta tunna papper. Hur löser man detta på enklaste sätt?

Jag har gjort försök att ta bort det med det går knappt..
 
Jag har lite funderingar på att måla över vägen med badrumslim. Kan det fungera?
 
Prova att spruta på vatten med en blomspruta, då borde papperslagret släppa.
 
den släpper inte med vatten
 
Måla med oljefärg, när den torkat så spärrar den mot fukten i spacklet och sedermera mot fukten från tapetlimmet.
 
Eller ännu bättre med Alcros Stärka. Vattenbaserad färg som förhindrar att det bubblar då du ska måla/spackla.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.