1 957 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Spacklings problem
Hej!
För några veckor sedan tog jag bort all min tapet i ett av rummen för att jag vill tapetsera ny tapet . Mitt problem är att under tapeten satt ett tunt lager papper kvar som inte kom från denna tapeten utan från Väv som satt där en gång i tiden. När jag nu skall spackla så bubblar sig detta tunna papper. Hur löser man detta på enklaste sätt?
Jag har gjort försök att ta bort det med det går knappt..
För några veckor sedan tog jag bort all min tapet i ett av rummen för att jag vill tapetsera ny tapet . Mitt problem är att under tapeten satt ett tunt lager papper kvar som inte kom från denna tapeten utan från Väv som satt där en gång i tiden. När jag nu skall spackla så bubblar sig detta tunna papper. Hur löser man detta på enklaste sätt?
Jag har gjort försök att ta bort det med det går knappt..
Måla med oljefärg, när den torkat så spärrar den mot fukten i spacklet och sedermera mot fukten från tapetlimmet.
Klicka här för att svara