Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Senior medlem Medlem: Mar 2005

Annorlunda färgspruta ?

En idé:
    Spruta i ena handen - skvätter lite färg på väggen. Pensel i andra handen - målar som vanligt.
    Slipper doppa i hinken.
    Var hittar jag en lämplig spruta?

2.    länk #2

Ogrässpruta?

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Jan 2007

varför kan du inte lika gärna bara använda färgspruta då?

4.    länk #4
    saturnuss avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2005
    Län: M

Sådana ideér och funderingar, brukar man hålla tyst med, till efter testet....haha.
    Men försöka duger, men ni kommer snart tröttna på att stå och vänta på att sprutan skall förse objektet tillräckligt med färg, och så skall sprutan fyllas, och sedan tvättas ren. under tiden har alla andra målare blivit klara med sina projekt, och hunnit gå hem. Pecis som det finns spik finns det olika penslar, för vad som skall målas, så använd rätt verktyg, så brukar det gå enkelt.
    mina barn skall minsann få arbeta, det fick mina föräldrar göra. http://groups.msn.com/Z28-Jensen

5.    länk #5
    fresves avatar
    Senior medlem Medlem: Aug 2005
    Ålder: 35
    Län: Jönköping

Går antagligen mycket fortare och först rolla och sedan stryka med pensel. Så gjorde jag på mitt paneltak.
    / Fredrik
    -- www.fresus.se --

6.    länk #6

Idéerna började komma när jag penslade grundolja - skulle olja hela fasaden ett varv. Hälften droppade på marken och andra hälften fick jag på mej. Lösningen med ogrässpruta har jag nu testat med utmärkt resultat! Har sparat in ca 1000:- i olja och säkert två död-trista arbetsdagar.

När det nu är dags att måla så får det bli på det gamla hederliga sättet. Färgen droppar ju inte alls på samma sätt.

7.    länk #7
    morsans avatar
    Moderator Medlem: Mar 2004
    Län: Dalarna

Idéerna började komma när jag penslade grundolja - skulle olja hela fasaden ett varv. Hälften droppade på marken och andra hälften fick jag på mej. Lösningen med ogrässpruta har jag nu testat med utmärkt resultat! Har sparat in ca 1000:- i olja och säkert två död-trista arbetsdagar.

När det nu är dags att måla så får det bli på det gamla hederliga sättet. Färgen droppar ju inte alls på samma sätt.
    Nu funderar jag på varför du skrev färg och färgspruta i ditt första inlägg om du ändå tänker måla som vanligt!

Oljan är som du själv skriver en helt annan sak.

8.    länk #8

För att förvirra så klart! Eller så var jag lite förvirrad...

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01