En idé:
Spruta i ena handen - skvätter lite färg på väggen. Pensel i andra handen - målar som vanligt.
Slipper doppa i hinken.
Var hittar jag en lämplig spruta?
Sådana ideér och funderingar, brukar man hålla tyst med, till efter testet....haha.
Men försöka duger, men ni kommer snart tröttna på att stå och vänta på att sprutan skall förse objektet tillräckligt med färg, och så skall sprutan fyllas, och sedan tvättas ren. under tiden har alla andra målare blivit klara med sina projekt, och hunnit gå hem. Pecis som det finns spik finns det olika penslar, för vad som skall målas, så använd rätt verktyg, så brukar det gå enkelt.
Idéerna började komma när jag penslade grundolja - skulle olja hela fasaden ett varv. Hälften droppade på marken och andra hälften fick jag på mej. Lösningen med ogrässpruta har jag nu testat med utmärkt resultat! Har sparat in ca 1000:- i olja och säkert två död-trista arbetsdagar.
När det nu är dags att måla så får det bli på det gamla hederliga sättet. Färgen droppar ju inte alls på samma sätt.
Idéerna började komma när jag penslade grundolja - skulle olja hela fasaden ett varv. Hälften droppade på marken och andra hälften fick jag på mej. Lösningen med ogrässpruta har jag nu testat med utmärkt resultat! Har sparat in ca 1000:- i olja och säkert två död-trista arbetsdagar.
När det nu är dags att måla så får det bli på det gamla hederliga sättet. Färgen droppar ju inte alls på samma sätt.
Nu funderar jag på varför du skrev färg och färgspruta i ditt första inlägg om du ändå tänker måla som vanligt!