39 449 läst ·
13 svar
39k läst
13 svar
Sätta gips på murstock?
6mm gips är inte mycket. Vad ska du göra med gipset efter att du har satt upp det?
Här är den tidigare tråden:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=inredning;action=display;num=1074688588
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=inredning;action=display;num=1074688588
Skulle jag sätta upp en renoveringsgips på 6 mm skulle jag inte regla bakom den. har svårt att tänka mig att det är tänkt så.
Den har nog inte särskilt mycket egen styrka för att stå emot ett lättare slag om det bara finns luft bakom.
Nä, ta du och köp på dig ett par patroner med bra sättlim. Det hade jag gjort om jag skulle trycka dit renov.gips på stenunderlag.
Superbonusen blir att du slipper spackla skruvhålen också
Den har nog inte särskilt mycket egen styrka för att stå emot ett lättare slag om det bara finns luft bakom.
Nä, ta du och köp på dig ett par patroner med bra sättlim. Det hade jag gjort om jag skulle trycka dit renov.gips på stenunderlag.
Superbonusen blir att du slipper spackla skruvhålen också
Jag håller med Totte och K12. Renoveringsgips förutsätter att underlaget är stabilt och relativt plant och bästa sättet att få upp det på väggen är nog att limma. Sen kan det kanske vara idé att kolla med närmsta sotare och fråga hur man får klä in murstocken.
Jag har monterat gipsskivor på mina tegelväggar. Väggarna var från början "vågiga" och ojämna.
Jag limmade skivorna med gipsbruk, dvd vanligt gipspulver som blandas med vatten. Sedan "klickade" jag ut gipset jämnt över plattan och tryckte upp skivan mot väggen. Funkar kanonfin ;
Jag limmade skivorna med gipsbruk, dvd vanligt gipspulver som blandas med vatten. Sedan "klickade" jag ut gipset jämnt över plattan och tryckte upp skivan mot väggen. Funkar kanonfin ;
Är det inte så att murstocken ska vara inspektionsbar av sotaren vid ev problem,
sitter det gips på murstocken går det ju inte.
kolla upp det innan! 8)
jag har murstock i köket o ville göra som dig,gips på murstock,
men jag blev varnad av en byggmästare som påstod att det skulle räknas som ett dolt fel om jag i framtiden skulle sälja huset .
det var bara att ta fram mursleven.
sitter det gips på murstocken går det ju inte.
kolla upp det innan! 8)
jag har murstock i köket o ville göra som dig,gips på murstock,
men jag blev varnad av en byggmästare som påstod att det skulle räknas som ett dolt fel om jag i framtiden skulle sälja huset .
det var bara att ta fram mursleven.
Klicka här för att svara