Nykomling
Medlem: maj 2012
västernorrland 5 inlägg
Bredspackla klädkammare
Ska renovera klädkammaren och väggarna samt snedtaket är väldigt fula och ojämna.
Saken är den att jag måste bredspackla och har försökt läsa på massa men blir inte så mycket klokare.
Kollar man på google bilder på andras bredspacklingar ser det så olika ut. Många ser mest suddiga och fläcka ut med mycket vägg som lyser igenom medans andra spacklat tjockt.
Vad är korrekt? Hur tjockt ska det vara? Får det synas igenom? Om jag istället tar in en målare vad kan det kosta för en liten klädkammare tak o väggar ca 3-4 kvm stor?
Det tar många timmar innan man blir bra på att bredspackla. Man måste ha lite känsla i handen när man drar av. Men en garderob låter som ett bra objekt att träna i.
Nykomling
Medlem: maj 2012
västernorrland 5 inlägg
Stefan N skrev
Det tar många timmar innan man blir bra på att bredspackla. Man måste ha lite känsla i handen när man drar av. Men en garderob låter som ett bra objekt att träna i.
Tänkte de jag med.
Mitt största dilemma är hur pass mycket man ska dra av? Ska man dra av
med ett ganska hård tryck mot väggen efter att ha lagt på ett lager över hela väggen?
Funderar på att köpa roller spackel eventuellt.. Men känns som hörn kan bli lite bökiga