Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Lissandras avatar
    Junior medlem Medlem: Jan 2010
    Län: jönköping

Dölja glipor mellan vägg och skåp med fogmassa?

Ska iväg och köpa fogmassa till en glipa i golvläggningen å har läst massor om fogmassa nu på nätet (och efter min fråga i golvforumet). Nu har jag oxå börjat fundera om jag skulle kunna fixa fler saker med fog. Jag tog bort tre fula och missmatchade kvartslister som stod på varandra från golv till tak. Jag tyckte det var en ful lösning av tidigare snickare å tänkte man måste kunna lösa det snyggare innan jag målade om. Nu är då frågan hur... Kan jag använda någon typ av fogmassa på sånna här glipor. Blir det snyggt/ok? Tänker att det mesta blir snyggare än nu/innan. Hur gör ni andra mellan täcksidor/skåpshörn och vägg??

Det går alltså inte sätta en enda lång kvartsstav eftersom kaklet går längre ut än överskåpetoch underskåpet går ännu längre ut.

Tacksam för svar!

2.    länk #2
    Lissandras avatar

3 bilden

JAg kan bara se två bilder, så här kommer 3e.

3.    länk #3
    Lissandras avatar

JAg har tänkt gjuta bänkskiva i betong alt. köpa i ek, samt efter det ska jag lägga silikonfog utmed kaklet.

4.    länk #4
    Forumgud Medlem: Dec 2004

Du verkar ha panel på väggen, så varför inte anpassa en list mot skåpen och bänkskivan. Du får såga till den så den passar och sedan måla den vit eller lasera den som du gjort med panelen.
    Tycker att det är för mycket att ge sig på med fogmassa.

5.    länk #5
    Lissandras avatar

Tack för svar!
    Menar du en list som beskärs med flera urgröpningar för alla ojämnheter (bänkskiva, kakellist osv)?

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2006

Kanske anpassa en list med "scribing". Såga och fila tills den passar perfekt.

http://www.familyhandyman.com/DIY-Pr...t/Step-By-Step

7.    länk #7
    Forumgud Medlem: Dec 2004

Tack för svar!
    Menar du en list som beskärs med flera urgröpningar för alla ojämnheter (bänkskiva, kakellist osv)?
    Missade din fråga, så det blir ett sent Ja på den.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01