Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    pelpets avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Län: Dalarna

Köpa kvalitétsfärg till bra pris

Jag bor i Falun och ska snart dra igång renoveringen av det nyinköpa huset. Och jag konstaterar redan nu att kvalitétsfärg är dyrt.

Det jag funderar på är hur man ska göra för att få tag i kvalitétsfärger till bästa pris. Det jag är ute efter till en början är Beckers Våtrumstäck till 4 + 16 m2 yta, Herdins Tak och panelvitt till 50m2 furutak samt någon bra vit eller väldigt ljus grå färg för att måla över befintliga tapeter i flera rum.

Finns det några bra butiker på nätet som säljer? Eller någon bra färghandlare i Falu/Borlängetrakten man borde försöka skaffa någon rabatt hos?

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Aug 2010
    Län: Dalarna
    Blogginlägg: 25

Göranssons

Hej!

Jocke (G) här.. Jag har hört att Göranssons Färg i Danholn är bra att ha att göra med. Tänker nog köpa därifrån när jag ska måla till våren!

Lycka till med renoveringen!

3.    länk #3
    saturnuss avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2005
    Län: M
    Inloggad
    Tror det kan bli svårt att hitta "kvalitetsfärg" till ett pris man själv är nöjd med. Men om Du håller dig till de stora tillverkarna, kan du inte komma kvatiteten mycket närmare än vad underlaget ger möjlighet till.
    Bauhaus tycker jag har rimligt pris på t ex Beckers färger. Beckers levererar färger till det mesta bl a till de ubåtar som byggdes på Kockums i Malmö, om nu detta skulle borga för en god färg, även till våra våtrum...
    mina barn skall minsann få arbeta, det fick mina föräldrar göra. http://groups.msn.com/Z28-Jensen

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Dec 2008
    Län: skåne
    Inloggad
    När jag renoverade som värst sommaren -10 så tog jag en lista på all färg och antal m2 som skulle målas och gick till handlarna och pratade och prutade. Då blev det handlat för runt 30kkr (färg, väv, renoveringstapet och golv). På den firman som valdes fick jag 25% på färgen och 15% på mtrl året ut, och har kvar en 15% rabatt på färgen idag. Dessutom trevlig och kunnig personal som gärna förklarar och tipsar.
    Kombinationen av detta gjorde att jag valde dom.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen