Hej,

Håller på med en renovering av min hall, tar bort partier där jag fått sprickningar (huset rör sig, speciellt när riktigt tunga industritåg åker förbi huset titt som tätt). Ska försöka stärka upp med pappremsa och omspackling.

Nu till mitt problem, denna delen av huset renoverades om för nästan exakt 3 år sedan och är målad med en brun nyans. Kommer jag kunna spacka upp och grunda de enstaka områdena och sedan måla med samma bruna färg på ENDAST dessa ställen och få det att se homogent ut igen, eller kommer jag behöva måla om hela hallen? (Vill helst slippa detta).

Färgen jag målat med är: Nordsjö bindoplast (vet inte vilken glans det är)

/Marcus

Jag är ju absolut inget proffs så lite inte för mycket på mig. Men när vi flyttade från vår lägenhet så hade den svarta soffan färgat av sig på den beiga väggen. Jag hade kvar färg från när vi målade 1,5 år tidigare som jag målade över med och det gick inte att se någon skillnad på det gamla målade och det nya målade.

En sak om spackling av pappersremsa jag såg på arga snickaren. Det är att man ska sätta fast pappersremsan med ett annat spackel som är fuktigare för annars spricker det lättare sen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.