Ska måla mitt nya garage som är obehandlat. Tänkte grunda med flyggers röda grundfärg och sedan köra med demdekks täckfärg?? Är det nån som har testat den kombinationen?? Annledningen till detta är,ska jag bara köra med demidekk så måste jag olja in hela garaget först och sedan måla det 2ggr med täckfärg. Visst kan jag köra med bara flyggers men jag tror att demidekken är bättre?:S

Jag är alls ingen färgexpert men är inte Dimidekk bra OM man använder hela deras system?? Enl tillverkarna själva så har dom ju ett komplett system där man börjar närmast fasaden och målar sej utåt lager för lager. Om Du blandar olika tillverkares system efter nån egen modell riskerar Du att nån del saknas.
Jag skulle välja ett system och följa tillverkarens instruktioner.
Vad skulle det spela för roll om Du först oljar garaget istället för grundar???

Min vän har målat ett nytt hus o garage med Cuprinol fasad färg. Bara ändträ oljades in. I övriga färgen blandades in lite antimögel.

Jag tror inte man bör blanda olika system.

gvmatte skrev:
Ska måla mitt nya garage som är obehandlat. Tänkte grunda med flyggers röda grundfärg och sedan köra med demdekks täckfärg?? Är det nån som har testat den kombinationen?? Annledningen till detta är,ska jag bara köra med demidekk så måste jag olja in hela garaget först och sedan måla det 2ggr med täckfärg. Visst kan jag köra med bara flyggers men jag tror att demidekken är bättre?:S
Det fungerar att grunda med Flügger grund, men varför ska du göra det?? Du måste ju ändå stryka Demidekk Ultimate 2 ggr ovanpå. Då kan du ju lika gärna använda dig av grundfärgen/oljan Visir pigmenterad som är till för just Demidekk Ultimate.

Det är ju inte så att du sparar in på ett moment bara för att du grundar med Flüggers grund.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.