10 770 läst ·
4 svar
11k läst
4 svar
illaluktande färg/möglig färg. PANIK
Målade om ute på balkongen (betongväggar) med en färg som stått ett tag i källaren. Dem luktande lite skumt när jag öppnade burken men inget allvarligt tyckte jag. Efter en strykning märkte jag att det luktade extremt illa. Efter 10 timmars vädrande var lukten borta. Men dagen efter kom solen och värmen, och då kom lukten igen. Köpte då ny färg och strök en andra gång ihop om att "kväva/döda" lukten, men det luktar fortfarande?
VAD GÖR MAN?? Desperat, det luktar fruktansvärt illa, balkongen är obrukbar! =(
Tacksam för hjälp.
Mvh
VAD GÖR MAN?? Desperat, det luktar fruktansvärt illa, balkongen är obrukbar! =(
Tacksam för hjälp.
Mvh
Har nog aldrig varit med om att färg kan mögla inne i burken. Jag har färg som har stått 3 år utan problem. Å då var det innomhusfärg. Nu handlar det ju om utomhusfärg.. Då brukar det finnas antimögel medel inbladat i dem..Så att färgen skulle vara möglig tror jag knappast.
Färg kan ruttna om den blivit nedsmutsad vid tidigare användning.
Det var lite synd att du målade över färgen med ny, istället för att låta den spyaluktande(?) färgen härda ut och vädra ordentligt. Med ytterligare ett lager färg kan det ta ännu längre tid, men låt det vädras ordentligt över sommaren så passerar det nog.
Det var lite synd att du målade över färgen med ny, istället för att låta den spyaluktande(?) färgen härda ut och vädra ordentligt. Med ytterligare ett lager färg kan det ta ännu längre tid, men låt det vädras ordentligt över sommaren så passerar det nog.
Klicka här för att svara