Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
...
  1.    länk #91
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2005

Hade jag vetat hur jä..a bra den är så hade jag köpt en 105.
    Har målat lister, dörrar väggar tak och lite möbler senaste veckorna. Funkar hur bra som helst med Alpinas billiga vattenbaserade färger dock fungerar det bättre att späda dem 20%.

2.    länk #92
    cederbuschs avatar
    Forumgud Medlem: May 2008
    Län: Örebro län
    Inloggad
    Någon som vet om det går att sprutmåla äggoljetempera? Den innehåller ju bla linolja, och sådan färg ska ju arbetas in i träet. Men ÄOT innehåller ju mer än så.

Annars mkt intressant; har en hel del målning framför mig de kommande åren.

3.    länk #93
    morsans avatar
    Moderator Medlem: Mar 2004
    Län: Dalarna

Inlägg 38 i den här tråden svarar på det

4.    länk #94
    cederbuschs avatar
    Forumgud Medlem: May 2008
    Län: Örebro län
    Inloggad
    Inlägg 38 i den här tråden svarar på det
    Tack för snabbt svar. Hade någonstans i bakhuvudet att jag läst om att sprutmåla ÄOT och jag kände igen tråden. Tack för länken.

5.    länk #95
    Nykomling Medlem: Dec 2009
    Län: stockholm

Var inne på krauta idag, då sa killen som arbetar där att han inte rekomenderar nån av de färgsprutorna till vägg o tak, det tar alldeles för lång tid samt att det är för liten stråle som den sprutar. Kan nån hålla med det elr?

6.    länk #96
    Nykomling Medlem: Oct 2008
    Län: sörmland

Sakta o Måla

Jag målade hela huset 2 gånger och det blev totalt ca 500 kvm målad yta
    inte tyckte jag att det gick speciellt sakta..

Ghost

7.    länk #97

Ok de låter ju kanon! Vilken spruta använde du? För jag har blivit rekomenderade att rolla inomhus.

8.    länk #98
    foppa72s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007
    Ålder: 39
    Län: Stockholm

K-rauta har kampanj nu! 1199kr
    Med Bauhaus prisgaranti (som själva tar 1295 kr) blir det ännu billigare.

9.    länk #99

Bauhaus har väll inte Bosch sprutorna inne, dom har bara wagners sputorna

10.    länk #100
    foppa72s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007
    Ålder: 39

Bauhaus har väll inte Bosch sprutorna inne, dom har bara wagners sputorna
    På Bauhaus i Länna i södra Stockholm fanns det både 55, 65 och 105 inne igår kväll i deras Bosch-shop-in-shop. Vet inte om detta koncept finns på fler/alla varuhus dock.

11.    länk #101
    heckes avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2005
    Län: Östergötland

I Norrköping så finns också alla Bosch modellerna.
    Measure twice - Cut once...

12.    länk #102
    Springares avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2007
    Inloggad
    Lustigt. För någon månad sen sa dom i Länna att "vi säljer inte Bosch sprutor utan bara Wagners".
    Senast redigerad av Springare 2010-01-19 18:28
    Mvh Springare

Gör klart ett projekt i taget!
    Det är bra har jag hört ;)

13.    länk #103
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2005
    Ålder: 38
    Län: Ekerö

Härom veckan sa Bauhaus Bromma att de har sålt dem men inte gör det längre utan hänvisade till K-Rauta

14.    länk #104
    Nykomling Medlem: Nov 2007
    Län: Jönköping

Med Bauhaus prisgaranti (som själva tar 1295 kr) blir det ännu billigare.

Yes, tyvärr så har vi inte bauhaus i Jönköping

15.    länk #105
    Alphas avatar
    Senior medlem Medlem: Dec 2006

Slänger upp en bild på hur paneltaket blev om någon är intresserad.

Pärlspontstaket är kvistlackat, grundmålat 2ggr med nordjö häft, samt 1 sprutning med nordjö inova.

Detta utfört med bosch pfs 65 efter mycket slit

Senast redigerad av Alpha 2010-01-28 14:37 Anledning: Redigering av bild...
    Renoveringsbilder på ett 1 1/2 plans hus med ny planlösning, påbörjat 2006 klart invändigt 2010 --> .https://www-lagring.telia.se/Shares/...8&IsMedia=True

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01