Nykomling
Medlem: May 2010
Län: Stockholm
Nu har jag äntligen fått tummen ur och taket är äntligen kvistlackat 2 gånger. Till helgen blir det att testa sprutan för första gången. Man är lite nervös. Jag har lite teknikfrågor, Ni som har målat inomhustak. Står ni med armen rakt upp i en vinkelrät ställning till taket och på vilket avstånd från taket håller ni sprutan?
Nykomling
Län: Stockholm
Nu har jag målat taket 3 omgångar. Man får en fin finish om man späder ut färgen rätt. Men det blir väldigt mycket damm. Ett problem som jag råkat ut för är att där jag har kvistlackat är färgen vit och fin, men i övrigt så har den en gulaktig ton. Antar att jag måste måla över ett par gånger till. Eller finns det någon annan lösning?
Nu har jag målat taket 3 omgångar. Man får en fin finish om man späder ut färgen rätt. Men det blir väldigt mycket damm. Ett problem som jag råkat ut för är att där jag har kvistlackat är färgen vit och fin, men i övrigt så har den en gulaktig ton. Antar att jag måste måla över ett par gånger till. Eller finns det någon annan lösning?
Låter som du målar för tunt.
När jag utbildade mig till lackerare och fick prova att lackera köksluckor så räckte det med 2 varv.
Vet dock ej om det ska vara någon skillnad på den färgen
Troligen hade en spärrgrund eliminerat problemet. Misstänker att det är ligninet i virket som slår igenom.
Junior medlem
Län: Västra götalands län
Just nu har Bauhaus "minst 20%" rabatt på Bosch,
Så nu står det en PFS 105E i kartong i garaget... Här ska målas lister vad det lider!
1516kr gick det kalaset på.