Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #301
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2010
    Län: Kronoberg
    Inloggad
    Är det någon som provat Bosch Pfs 105 och Wagner 867 som kan jämföra?

2.    länk #302
    Nykomling Medlem: May 2010
    Län: Stockholm

Nu har jag äntligen fått tummen ur och taket är äntligen kvistlackat 2 gånger. Till helgen blir det att testa sprutan för första gången. Man är lite nervös. Jag har lite teknikfrågor, Ni som har målat inomhustak. Står ni med armen rakt upp i en vinkelrät ställning till taket och på vilket avstånd från taket håller ni sprutan?

3.    länk #303
    Nykomling Medlem: May 2010

Nu har jag målat taket 3 omgångar. Man får en fin finish om man späder ut färgen rätt. Men det blir väldigt mycket damm. Ett problem som jag råkat ut för är att där jag har kvistlackat är färgen vit och fin, men i övrigt så har den en gulaktig ton. Antar att jag måste måla över ett par gånger till. Eller finns det någon annan lösning?

4.    länk #304
    Junior medlem Medlem: May 2010
    Län: östergötland

Nu har jag målat taket 3 omgångar. Man får en fin finish om man späder ut färgen rätt. Men det blir väldigt mycket damm. Ett problem som jag råkat ut för är att där jag har kvistlackat är färgen vit och fin, men i övrigt så har den en gulaktig ton. Antar att jag måste måla över ett par gånger till. Eller finns det någon annan lösning?

Låter som du målar för tunt.

När jag utbildade mig till lackerare och fick prova att lackera köksluckor så räckte det med 2 varv.

Vet dock ej om det ska vara någon skillnad på den färgen

5.    länk #305
    Racemans avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2009

Ett problem som jag råkat ut för är att där jag har kvistlackat är färgen vit och fin, men i övrigt så har den en gulaktig ton.
    Det framgår inte om det är grundfärg eller slutfärg vi pratar om. Om det är slutfärgen, måste jag fråga om du har grundat innan du slutmålar?

6.    länk #306
    Nykomling Medlem: Mar 2010
    Län: ¨

Troligen hade en spärrgrund eliminerat problemet. Misstänker att det är ligninet i virket som slår igenom.

7.    länk #307
    mikael_thns avatar
    Län: Västra götalands län

Just nu har Bauhaus "minst 20%" rabatt på Bosch,
    Så nu står det en PFS 105E i kartong i garaget... Här ska målas lister vad det lider!
    1516kr gick det kalaset på.

http://www.bauhaus.se/webshop/farg/t...l-pfs-105.html
    http://www.bauhaus.se/webshop/farg/t...ol-pfs-65.html

8.    länk #308
    mikael_thns avatar
    Län: Västra götalands län

Kampanjen är slut nu såg jag...

Men jäklar va roligt det blivit att måla, de går av bara farten!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 2 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01