Varning för Byggmax Lätt Hand Spackel!!

Posta svar
Nytt ämne

Ämnesverktyg

2010-09-04, 13:56
Citera |  #31

Fullvärdig medlem

Medlem: feb 2007
Jag körde också Byggmax spackel senast trots mina tidigare negativa erfarenheter. Orkade inte åka någon annanstans och handla. Tycker det funkade bra nu. Men det är fortfarande en massa luft i spacklet så man får inte så mycket som det ser ut.

2010-09-05, 21:20
Citera |  #32

Junior medlem

Medlem: aug 2004
Och vi som varit nöjda med Byggmax-spackel tidigare, fick totalspunk på det i somras, med nya kvaliteten. Det torkade långsamt, sjönk ihop massor och var mycket svårslipat.
Även färgen var sämre än vanligt, så nu hamnade vi på dyra färgaffären istället.

2010-09-06, 07:57
Citera |  #33

Fullvärdig medlem

Kan det vara så att de har två leverantörer av spackel så det är ren tur om man får det bra eller det dåliga spacklet?

2010-09-06, 09:50
Citera |  #34

Bezts avatar
Forumgud

Medlem: mar 2006
Län: Örebro
Så brukar det inte vara när det gäller butikers egna produkter utan de gör en upphandling med en leverantör, det är ju en nackdel då man inte vet vad som är i burkarna fast de ser likadana ut, samma "problem" finns ju inom livs.

2010-09-06, 10:11
Citera |  #35

Junior medlem

Medlem: mar 2008
Län: Skåne
Jag föredrar dyrare spackel, mest för att jag tycker det är så himla trist att spackla och om ett spackel som är 3 ggr så dyrt, men besparar mig en extra spackling så väljer jag det dyrare. Däremot är Byggmax spackel mer prisvärt. Använde det på ovanvåningen (innan jag hade tröttnat på spackling) med gott resultat. Varken torktid eller bubblor upplevde jag som problem, men det sjunker väldigt mycket när det torkar.

Jag kan hålla med om att latexfogen från Byggmax blir lite genomskinlig. Ska nog köpa något dyrare och prova med och jämföra. Har ca 100 m tak/vägganslutning att fylla med fog, så det kan vara värt att välja ett bättre och dyrare alternativ.

2010-09-06, 11:25
Citera |  #36

Senior medlem

Medlem: jan 2007
har också dålig erfarenhet från Byggmax spackel...var iofs ett tag sedan jag provade det men upplevde det trögtorkat, poröst och svårslipat....så nu kör jag med lite dyrare spackel...har aldrig blivit besviken på det...
/
M

2010-09-06, 20:19
Citera |  #37

joflopps avatar
Forumgud

Medlem: nov 2006
Län: Västra Götaland
Blogginlägg: 2
Förstår inte för mitt liv hur spacklet kan upplevas som svårslipat. Ett par drag med ett 120-papper och alla toppar rivs av utan problem. Jag är absolut ingen kung på att spackla, men till och med jag lyckas bredspackla och slipa så grannen frågade om vi hade hunnit måla ett varv när han såg det efter andra omgången.

2010-09-06, 20:29
Citera |  #38

Senior medlem

Medlem: jan 2007
det är snarare för poröst när man ska slipa det...ett drag med sandpappret och allt man spacklat upp ligger på golvet....så upplever jag det..
/
M

2010-09-07, 15:19
Citera |  #39

Senior medlem

Har kört med Byggmax spackel ett par år och inte haft några problem. Tycker det är likvärdigt med andra spackel. Enda skillnaden jag märkt på sistone är att det numera är grått, tidigare var det vitt.
Posta svar
Nytt ämne

Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

annons
annons
annons
annons
Annons