Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Nykomling Medlem: Jan 2009
    Län: Skåne

Måste låta det torka ordentligt annars krackelerar färgen. Precis samma sak som att grunda en dåligt sittande tapetserad vägg med våtrumsgrund för att inte få en massa bubblor. Kom på nu att man också kan använda en Scotte Binder som troligtvis inte är dyr. Dock vet jag inget om priser. Kan köpas färdigblandad eller i dunkar.

2.    länk #17
    5.2 racings avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2008
    Län: götaland
    Blogginlägg: 1

Bindern funkar helt ok. Inte på sju lager tapet men, till ett eller två lager funkar den. Tror att den är rätt billig också.

3.    länk #18
    Banned Medlem: Feb 2009
    Län: Skåne

Jag hade gundat med en Microgrund (billig typ 10 kronor litern) och sedan använt vanlig väggfärg...tänk på att för mycket fukta kan lossa limmet i sjögrästapeten. Jobba snabbt och effektivt med Mikrogrunden som torkar snabbt.

4.    länk #19
    Nykomling Medlem: May 2009
    Län: Västragötaland

Även jag håller på att måla över en sjögrästapet, har målat 3 ggr nu , men jag kan fortfarande se att det blir flammigt!

mest ser man i släp ljuset och då ser man exakt hur jag har "sparat" ( penslat runt) dörrar och takvinkeln..

några tips på hur jag kan få färgen att bli jämn?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01