Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Nykomling Medlem: Jan 2009
    Län: Skåne

Absolut, den är väldigt rinnig men klasser bättre än snickerifinish och grunden när det kommer till slagtåligheten. Snickerigrund biter väldigt dåligt. Kan väl hålla med att Aqua inte bör säljas på byggvaruhus då den är svårare att måla med.

2.    länk #17
    5.2 racings avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2008
    Län: götaland
    Blogginlägg: 1

Jo, rent slagtåligt så är den nog bäst. Brukar måla dörrar och hyllplan med den, och där är det en väsentlig skillnad mot snickerifinishen. Precis som du skriver. Men varför tycker du att Beckers snickerislip är sämre än lackfärgsgrunden?

3.    länk #18
    Nykomling Medlem: Jan 2009
    Län: Skåne

Om du strycker ett hyllplan med snickerislip och sedan målar med aqua färdigt, då håller det inte om du ställer något på hyllplanet. Snickerislip vidhäfter sämre än lackfärgsgrunden. Snickerislip och finish blir en plastig yta medan Aqua-serien blir en mer hård yta. Det är också synligt i kvalité om man jämnför de båda produkterna om man bara ser till grundfärgerna, man ser att Aqua gräver sig ned mycket bättre. Har byggt alla mina möbler i mitt hem och grundade några med snickerislip och fick sedan surt göra om det. Sen om du har en hylla som står anligger mot en vägg då du senare ska ta bort den sitter snickerifinishen på väggen, tack för kaffet. hihi

Men...jag hade målar med riktig lackfärg, gör ju inte det till vardags men i mitt eget hem skulle jag måla med lackfärg. Oslagbart!

4.    länk #19
    Alphas avatar
    Senior medlem Medlem: Dec 2006

Fick lite tips av målar´n som jag praktiserat hos ett tag att det kan vara en fördel att grunda ett nytt paneltak med alkyd häftgrund sedan en akrylat häftgrund samt en slutfärgav akrylat, givetvis kvistlacka först innan målning.

Våndas lite över typ av slutfärg till mitt paneltak, funderar på nordsjö bindoplast matt 20, vad tror ni om det?

Ska föresten införskaffa en boschspruta som ska få göra jobbet sen
    Renoveringsbilder på ett 1 1/2 plans hus med ny planlösning, påbörjat 2006 klart invändigt 2010 --> .https://www-lagring.telia.se/Shares/...8&IsMedia=True

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen