Jag har nu kört med min Wagner 665 Wallperfect och kan säga att jag är hyggligt nöjd.
1. Körde med grundfärg för glasfiberväv. Resultatet blev bra men det blev OTROLIGT dammigt på golvet, antagligen färgen som inte riktigt var gjord för sprayning. Trots ganska mycket spädning blev färgbilden inte fullt så fin som jag hoppats på, det blev ganska stora droppar, fick jämna ut med roller. Möjligen kan det ha berott lite på dålig teknik men jag tror inte att färgen var optimal att applicera med sprutan.
2. Körde takfärg. Funkade riktigt bra, blev inte flammigt utan jämt och fint.
3. Körde väggfärg. Blev riktigt bra, bättre spraybild än med grundfärgen. Spraybilden påminde om den som är på demofilmen (där dom målar helt omaskat iklädda finkläde

). Tycker inte att det blev så mycket färgdimma heller.
Upplever att man måste späda färgen mer än de ">10 procent" som anges i instruktionerna.
Att det skulle bli mindre färgdimma än med "andra system" vet jag inte men jag är glad att jag har täckt in hela golvet och allt annat i rummen som målats.
Sammanfattningsvis är jag nöjd med sprutan.

Köpte även ett munstycke för snickerier och småjox som jag ska prova senare i vår. (Köpte från tyska ebay 170 Euro inkl frakt och extra munstycke)
/f