Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Japp och börja med att måla kanten flera gånger så att det börjar bottna sedan är skivytan lätt att måla.
Protte
Protte
Min mdf sitter på väggarna med ett mönster om 60cx120 med 1cm luft emellan. Denna är målad med häftgrund och två gånger med väggfärg.
Jag ser inte att snittytorna skulle vara sämre målade än själva ytan på det jag har.
Vidare är all min salning runt alla fönster gjord av MDF, det är en salning utan lister och dessa sticker ut ca 1 cm från vägg, även denna är bara målad med häftgrund och sedan en vattebaserad färg, inte heller här ser jag någon skillnad på yta och snitt.
Jag ser inte att snittytorna skulle vara sämre målade än själva ytan på det jag har.
Vidare är all min salning runt alla fönster gjord av MDF, det är en salning utan lister och dessa sticker ut ca 1 cm från vägg, även denna är bara målad med häftgrund och sedan en vattebaserad färg, inte heller här ser jag någon skillnad på yta och snitt.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Salningen kan vara behandlad i kanten, det finns en sorts slipsten som tätar till kantytan.
Protte
Protte
Jag har gjort den själv, sågat med festool sänksåg.
Här är min salning målad för 1.5 år sedan.
Jag läste själv ¨på mycket kring hur mätta kanterna, men min målare tittade bara på mig och tog en kaffe och gjorde som han alltid gjort, grund + slutfärg. Det blev bra.
Jag läste själv ¨på mycket kring hur mätta kanterna, men min målare tittade bara på mig och tog en kaffe och gjorde som han alltid gjort, grund + slutfärg. Det blev bra.
Klicka här för att svara