--------------------------------------------------------------------------------
Hej
Har haft lite problem med min centraldammsugare i olika omgångar. Men jag har alltid lyckats lösa det med rensband, eller att vända luftströmningen bakåt.
Men nu har det hänt som jag inte kan förklara.
Alla uttag suger dåligt...det går igenom lite luft men det är inget tryck liksom.
Så jag vände på in och utsug, och då blir det fullt blås i alla uttagen???
Vad är fel? Är det dammsugaren som suger dåligt..för det verkar ju inte vara stopp i rören iom att det blåser bra i motsatt riktning s.a.s.
Är det någon som har en ide vad det kan vara?
Tacksam för svar!
Hej
Har haft lite problem med min centraldammsugare i olika omgångar. Men jag har alltid lyckats lösa det med rensband, eller att vända luftströmningen bakåt.
Men nu har det hänt som jag inte kan förklara.
Alla uttag suger dåligt...det går igenom lite luft men det är inget tryck liksom.
Så jag vände på in och utsug, och då blir det fullt blås i alla uttagen???
Vad är fel? Är det dammsugaren som suger dåligt..för det verkar ju inte vara stopp i rören iom att det blåser bra i motsatt riktning s.a.s.
Är det någon som har en ide vad det kan vara?
Tacksam för svar!
Produkter som diskuteras: "rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
1. Pappbit som sitter och verkar som backventil.
2. Tätt i utblåset genom väggen
Protte
2. Tätt i utblåset genom väggen
Protte
Nåt som fastnat I maskinen?
Jag har en Univac Millenium. Varje gång den börjar suga dåligt har påsen gått sönder och det är bara att byta. Dessutom får man sticka in/upp handen och rensa ett galler som täpps för med damm när påsen går sönder.
Hade dåligt sug i min anläggning en gång p.g.a. ett lock som stod på glänt (fjädern hade hoppat ur läge).
Men vänta nu. Du har fullt blås i utblåset men inget sug om jag fattat rätt. I så fall suger dammsugaren luft nån annan väg. Vad händer om du håller för insuget, ökar ljudet dvs den låter mer ansträngd? Låter den mer ansträngd över huvud taget, som om den var täppt?
Precis på pricken!!!MathiasS skrev:
Gallret var helt fullt med hår och annat elände...gjorde rent...och vips....världsordningen är återställd.
Tack så mycket för alla råd.
Byggahus kan man alltid lita på. Jag hade problem med min univac som sög fett dåligt, efter diverse försök att hitta stopp i slangen osv så googlade jag. Var hittade jag svaret som var lösningen på problement, jo här!
En luddpropp som satt för gallret som hemligt nog inte nämns i någon dokumentation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder