Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #46
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2005

Risken är väl att nån tröttnar på att ha spisen där spisen står nu, och alltså ändrar rummet men låter elen sitta kvar, och nästa användning kanske blir en garderob med hyllsystem i ett sovrum.
    Haha ja vem vet, men jag kan ju säga som så att den som får för sig att flytta spisen till annan plats här, för att inte tala om att flytta hela köket, har ju inte riktigt alla hemma . Då får det liksom till att de bygger om hela kåken TOTALT. Och om det nu går så långt att personen i fråga t.o.m borrar eller spikar rätt in i väggen precis där det här 50cm korta röret löper i väggen och råkar träffa precis på en ledning som dessutom är strömsatt så han får en stöt, så är det nog så att det ÄR meningen att han skall bli grillad . Men vem vet, det kanske är så att personen i fråga är en pedofil massmördare som håller sig undan en planerad avrättning genom elektriska stolen någonstans i USA - och då är det kanske bara en bonus att jag satte röret som jag nu gjorde
    Inte för att jag är för avrättningar, men skulle han ändå bli grillad så might as well be in this house!

2.    länk #47
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006
    Inloggad
    Martin_B, för sakens skull måste jag poängtera att jag inte är elektriker, det kan vara bra för dig att veta om du tar beslut utifrån denna tråds innehåll.
    Den som vet mest, gissar minst.

3.    länk #48
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2005

Martin_B, för sakens skull måste jag poängtera att jag inte är elektriker, det kan vara bra för dig att veta om du tar beslut utifrån denna tråds innehåll.
    Jo jag förstår det
    Elektrikern kommer att koppla allting, så är det något galet med rören så säger han det säkerligen i så fall. Han har sett de rördragningar jag har gjort förut och de tyckte han såg mycket bra ut. Vi får se vad han säger om den diagonala dragningen på 50cm.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01