Majgårdarna
Är det någon som har koll om man måste han någon särskild ip klassning på el grejer i ett pannrum?
Jag tänkte sätta en el mätare där.
Ok?
 
Blir det kondens och droppar det vatten i pannrummet? Inte? Då finns det inga speciella krav.
 
Skulle väl vara om det lägger sig mycket damm från ved eller annat fastbränsle. IP5X eller 6X skulle kännas bra då.
 
Majgårdarna
det var ip51 på mätaren
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.