7 417 läst ·
8 svar
7k läst
8 svar
Undermätare
Nima säljer begagnade elmätare.
www.nimamaskinteknik.se sök på Elundermätare
Jag har fått tag i elmätare gratis hos Vattenfall, de håller på att byta ut till modernare mätare (du kan säga att du vill hålla koll på energiförbrukningen i garaget, gäststugan eller frysen om de frågar vad du ska använda den till)
www.nimamaskinteknik.se sök på Elundermätare
Jag har fått tag i elmätare gratis hos Vattenfall, de håller på att byta ut till modernare mätare (du kan säga att du vill hålla koll på energiförbrukningen i garaget, gäststugan eller frysen om de frågar vad du ska använda den till)
Om man monterar en "elundermätare". Är det någon som vet om den "drar/förbrukar" någon el själv för att "mäta" förbrukningen.
Har monterat en till min elpatron i acktanken. Är det normalt att det skall "brumma" lite svagt från själva mätaren?
Den är köpt på Hornbach i Gbg och är en gammal tysk mekanisk mätare från -72 som var uppfräschad och nollad i räkneverket.
Har monterat en till min elpatron i acktanken. Är det normalt att det skall "brumma" lite svagt från själva mätaren?
Den är köpt på Hornbach i Gbg och är en gammal tysk mekanisk mätare från -72 som var uppfräschad och nollad i räkneverket.
Men men... om grannen tar betalt för den el någon förbrukar åt honom är det _verkligen_ eldistribution?
När jag bodde i lägenhet så var det först kallhyra sedan något till sedan var det elförbrukning, inte gjorde det min hyresvärd till eldistributör.
När jag bodde i lägenhet så var det först kallhyra sedan något till sedan var det elförbrukning, inte gjorde det min hyresvärd till eldistributör.
Är det ingen som har något svar på min fråga/fundering?roli skrev:Om man monterar en "elundermätare". Är det någon som vet om den "drar/förbrukar" någon el själv för att "mäta" förbrukningen.
Har monterat en till min elpatron i acktanken. Är det normalt att det skall "brumma" lite svagt från själva mätaren?
Den är köpt på Hornbach i Gbg och är en gammal tysk mekanisk mätare från -72 som var uppfräschad och nollad i räkneverket.
roli skrev:
Nej, det kan omöjligen finnas en elmätare som förbrukar någon nämnvärd mängd energi själv..... inte ens en från -72. Att det brummar är inget konstigt, det finns små transingar i den och en del mekanik (iaf i din från 72 gissar jag).
Jag har ett par nya mätare på VP och elvb, helt elektroniska och förstås då tysta.
Klicka här för att svara