Tänkte fixa eluttagen under väggskåpen i köket med s.k. hörnboxar. På elbutik.se finns t ex Eljos trend för 285kr och motsvarande Fasett för 47kr! Nån som provat Fasett? Går det att motivera det 6 gånger högre priset för Eljo? Jag anar vilka elektrikern kommer föreslå...
Har precis monterat ett sådant i köket ...
Köpt på Harald Nyborg , ser precis likadant ut som på elbutik..
Alla 3 uttagen fick man koppla i ihop med Fk kabel , då det inte var gjort från fabriken
Såg väl helt ok ut , tycker jag , ungefär som allt annat lågpris elmaterial ser ut på harald nyborg ...
// Anders
Köpt på Harald Nyborg , ser precis likadant ut som på elbutik..
Alla 3 uttagen fick man koppla i ihop med Fk kabel , då det inte var gjort från fabriken
Såg väl helt ok ut , tycker jag , ungefär som allt annat lågpris elmaterial ser ut på harald nyborg ...
// Anders
Skulle nog hållt mig till Eljo eller Elko. Även om priserna är 6 gånger högre än hörnboxarna man kan köpa på Harald Nyborg, Jem & Fix eller Fasett så är det i slutändan kvaliten man vill ha.
Tycker inte man ska snåla med kvaliten när man håller på med el. Plasten är oftast sämre i dom billiga varianterna och hur roligt är det om man drar ut en stickkontakt från hörnboxen och hela boxen följer med, har hänt mig med billiga uttag, även att dom var fastsatta både i dosan och med klor. Plasten gick helt enkelt sönder.
Har satt upp en Eljo hörnbox och den kändes stabil. Och blev snyggt.
Tycker inte man ska snåla med kvaliten när man håller på med el. Plasten är oftast sämre i dom billiga varianterna och hur roligt är det om man drar ut en stickkontakt från hörnboxen och hela boxen följer med, har hänt mig med billiga uttag, även att dom var fastsatta både i dosan och med klor. Plasten gick helt enkelt sönder.
Har satt upp en Eljo hörnbox och den kändes stabil. Och blev snyggt.
jag köpte några "billiga" utanpåliggande uttag från malmbergs för att testa kvalite'n på dom. monterade ett 2-vägs ip54- i ena brunnen gick det inte att stoppa in stickproppen och i den andra gick det att stoppa in den efter grovt våld- jävla skitgrejor!
man får vad man betalar för.....
man får vad man betalar för.....
Jag har 3st malmbergs hörnboxar, varav två oanvända. Skall beställa Eljo Trend istället. För mycket glapp i plasten tyckte jag, och för mycket mickel med att koppla ihop de tre uttagen. Men de duger.
Bud?
Bud?
Elektro Elco har släppt en Hörnbox som kanske passar bättre? Lite sent för dig kanske, men det finns kanske andra som är intresserade som sagt.
Läs mer om produkten på www.elco.se eller www.hide-a-lite.se
Den är dessutom färdigkopplad över uttagen, inte så dumt.
Läs mer om produkten på www.elco.se eller www.hide-a-lite.se
Den är dessutom färdigkopplad över uttagen, inte så dumt.
Själv har jag tre uppsättningar acv den från malmbergs, inget problem med att få in kontakter, glapp i plast eller dylikt så det kanske är åtgärdat nu för tiden...
Dock blev man tvungen att koppla uttagen själv!
Dock blev man tvungen att koppla uttagen själv!
Klicka här för att svara