Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    pellefants avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2004
    Län: Norrbotten

alt+248 blir °

2.    länk #17
    Forumgud Medlem: Nov 2006

AltGr + m = µ

fast nu börjar denhär tråden bli lite offtopic

3.    länk #18
    mattiasps avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2004
    Ålder: 43
    Län: Västmanland
    Inloggad
    AltGr + m = µ

fast nu börjar denhär tråden bli lite offtopic
    Jo, och hur långa trådar man skall lämna för koppling i dosan är tydligen en av yrkesmännens största hemligheter.

Jag får väl öppna ett lock och titta efter när jag kommer till nåt ställe där en lysmask har kopplat.
    Senast redigerad av mattiasp 2007-03-31 07:06
    Det är min absoluta övertygelse att det alltid finns ett bättre sätt!

4.    länk #19
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006
    Inloggad
    Jo, och hur långa trådar man skall lämna för koppling i dosan är tydligen en av yrkesmännens största hemligheter.

Jag får väl öppna ett lock och titta efter när jag kommer till nåt ställe där en lysmask har kopplat.
    Jag har nog brukat lämna ca 20cm utanför doskanten sas. Så det har känts tillräckligt långt för att kunna arbeta med dom + att ha lite (framtida?) klippmån.
    Ibland har jag vart tvungen att kapa ner dom lite om det har blivit trångt pga många trådar.

Men det är fortfarande en stor elektrikerhemlighet... För jag är inte upptagen i skrået, nämligen ...

(Men med mitt inlägg kan vi kanske rikta ljuset mot din fråga!? )

5.    länk #20
    Nykomling Medlem: Dec 2006

Man tar tag runt alla trådar med handen mot dosan och sen klipper man! Då blir det perfekt längd, iaf med mina nävar

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01