Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2006

Hide-a-lite är kanon! De kan sättas dikt vad som helst, de tunnaste går att fälla in i en vanlig gipsskiva, de kostar under hundralappen och dom finns i vitt, borstad aluminium, krom och mässing och fungerar problemfritt! Jag rekomenderar dessa till alla mina kunder!

2.    länk #17

Glömde säga att det finns en modell i detta tunna program som är riktbar!!

3.    länk #18
    Senior medlem Medlem: Feb 2007

Hide-a-lite är kanon! De kan sättas dikt vad som helst, de tunnaste går att fälla in i en vanlig gipsskiva, de kostar under hundralappen och dom finns i vitt, borstad aluminium, krom och mässing och fungerar problemfritt! Jag rekomenderar dessa till alla mina kunder!
    Å vilken modell skulle du rekommendera för infällnad i köksskåp som bänkbelysning och som samtidigt får kopplas in på det fasta elnätet?

Har du även ngt tips på hur man fräser in dessa? Har funderat på om man behöver två bottnar då en skåpbotten är ca 17 mm.

Givetvis ingen synlig ledningsdragning.

4.    länk #19
    Forumgud Medlem: Mar 2006

[quote=jakim;429940]Om plasten läcker så fungerar inte ventilationsanläggningen som det är tänkt, i alla fall om man har FTX.

Nja, det kommer nog att bli lite otätt ändå e jag rädd för, trösklar, dörrar, nyckelhål.

Tror knappast den lilla luft som kommer igenom mellan en burk och gipset, kommer göra så att ventilations anläggningen kommer i otakt.

Och sedan undrar jag hur bra det är att bo i en "Kuvös".... (inget illa ment till joakim)

5.    länk #20
    Senior medlem Medlem: Apr 2006

[QUOTE=el_richard;430349]
    Om plasten läcker så fungerar inte ventilationsanläggningen som det är tänkt, i alla fall om man har FTX.

Nja, det kommer nog att bli lite otätt ändå e jag rädd för, trösklar, dörrar, nyckelhål.

Tror knappast den lilla luft som kommer igenom mellan en burk och gipset, kommer göra så att ventilations anläggningen kommer i otakt.

Och sedan undrar jag hur bra det är att bo i en "Kuvös".... (inget illa ment till joakim)
    None taken eller hur man nu säger på svenska
    Du har säkert rätt... jag försöker mest hitta ett bra argument mot hålen i plasten men det går ju bara "sådär"

6.    länk #21
    Snailmans avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Västra Götaland

Tja det här med tröskla,r om det är mellan rummen inomhus så SKA det ju vara ventilerat vid ftx, man har ju frånluftsventilerna i badrum och tilluft i sovrum tex, skulle inte bli så bra om tätt mellan...

skillnaden är ju att plasten är till för att fukt inte ska komma upp på vinden så det möglar, så det är ju väldigt viktigt att det är tätt, har hört att om det är mer öppningar än en handflata(edit:sammanlagt för hela huset alltså), så är det för mycket.

Jag har 'våndats' ett tag för alla dessa spottburkar, men nu börjar oron iom den här tråden att lägga sig
    Senast redigerad av Snailman 2007-03-23 10:04

7.    länk #22
    sawsaw
    Gäst
    Du har säkert rätt... jag försöker mest hitta ett bra argument mot hålen i plasten men det går ju bara "sådär"
    Jag tycker att du ska försöka få ditt hus el- och brandsäkert istället. Det är viktigare än att gå och oroa sig för att huset ska mögla sönder bara för att det är hål i plasten.

8.    länk #23
    sawsaw
    Gäst
    Tips! Använd burken 74 692 86 med kondensram 74 692 87 så uppfylls kraven på diffusionstäthet.

9.    länk #24
    Kemis avatar

Tips! Använd burken 74 692 86 med kondensram 74 692 87 så uppfylls kraven på diffusionstäthet.
    Vilket fabrikat och vars ska man handla ?
    Det går ALDRIG som man tänkt sig

10.    länk #25
    pellefants avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2004
    Län: Norrbotten

det behövs inte särskilt stort hål i plasten, speciellt på övre plan för att det ska generera en hel del vatten i isoleringen. läste ett räkneexempel i byggteknik byt2

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01