3 537 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Standardlängd för rördragning?
Det beror väl lite på hur skarpa man gör 90 gradarna kan man ha en radie på 30-40 cm så är det lugnt men om man gör en 5 cm radie då kan det bli bra tungt på första. Kan man undvika 90 och göra två 45 så är ju det betydligt bättre
Kör alltid med dessa färdiga böjar vid skarpa 90-krökar:
Rörböj VPS-P / Elcan
Kombinerad låsning med friktionsmassa och knaster som ger säker låsning för både vp-rör och flexrör. Är demonterbar. Extra stort utrymme i böjen:

Rörböj VPS-P / Elcan
Kombinerad låsning med friktionsmassa och knaster som ger säker låsning för både vp-rör och flexrör. Är demonterbar. Extra stort utrymme i böjen:

Inte klok, har bra "rådgivare" här på forumet samt i bekantskapskretsen 
Jag drog VP 20 till mina dubbla RJ45 och fick nätt och jämnt igenom dubbla skärmade cat 6 kablar, men det gick!
Håller just nu på att montera upp rackstativ i vänstra hörnet (just nu lite kallt för att spika ytterpanel :-X):
http://www.familjenlindstrom.se/images/elcentral.jpg
Jag drog VP 20 till mina dubbla RJ45 och fick nätt och jämnt igenom dubbla skärmade cat 6 kablar, men det gick!
Håller just nu på att montera upp rackstativ i vänstra hörnet (just nu lite kallt för att spika ytterpanel :-X):
http://www.familjenlindstrom.se/images/elcentral.jpg
Tackar ödmjukast för för forumdeltagarnas engagemang i frågan 
En ny fråga:
Jag har dragit rör från vinden och ner till källaren och på vägen ska jag sätta hjälpdosor, just med tanke på problemet som har diskuterats här. De kommer att sitta lättåtkomligt innanför dörren ner till källaren. Det handlar om cirka 10 rör och min fråga är om man får ha en hjälpdosa på två rör?
Mvh
Thomas
En ny fråga:
Jag har dragit rör från vinden och ner till källaren och på vägen ska jag sätta hjälpdosor, just med tanke på problemet som har diskuterats här. De kommer att sitta lättåtkomligt innanför dörren ner till källaren. Det handlar om cirka 10 rör och min fråga är om man får ha en hjälpdosa på två rör?
Mvh
Thomas
Klicka här för att svara