Jag har köpt en Eljo dimmer 230V för glödljus och halogenlampor läste jag på förpackningen. Sen har jag köpt spotlights för 230V och monterat och installerat. När jag nu vrider på dimmern så är funktionen OK men dimmern brummar. Kan man koppla fel eller ska det vara så? I väggen finns bara en fas och tändtråd. Svart och Brun plus en Vit som går till en annan kökslampa.
Ska det höras ett svagt brummande från dessa eller ska man gå tillbaka med den?
Har du provat justera in min-värdet på dimmern?
Vrid (stora) ratten till det stället där dimmern borde lysa som allra svagast utan att vara helt svart.
Justera sedan in med min-skruven till dess att dimmern lyser som svagast utan att slockna.
Testa sedan med den stora ratten igen så att allt fungerar som det skall.
(Ja jag vet att dimmern inte lyser, men hoppas du förstår vad jag menar) 