Bor i en lägenhet och tankarna går kring att sänka taket och självklart in med spotlights (som vanligt
).. men min fundering är om jag får göra det när det ser ut så här (se bild). Eftersom om jag sätter upp gips som tak kommer man ju inte åt kablarna sen i framtiden utan att riva sönder taket. Måste man göra nån slags inspektionslucka då eller?
Notera även att där kabelkanalen slutar fortsätter en kabel som är klammrad hela vägen längs med taket in till toaletten som är i slutet på hallen.
Notera även att där kabelkanalen slutar fortsätter en kabel som är klammrad hela vägen längs med taket in till toaletten som är i slutet på hallen.
Ta bort kanalen, bygg in kablar, dom får ligga löst på taket.... Typ...
Hej!
Ska sätta nytt undertak i en källare där det finns ett antal kopplingsdosor och EKK draget i taket. Någon som har tips på ett bra tak som går att demontera? I offentliga miljöer finns ju akustiktak med löstagbara plattor. Har dock inte sett något liknande i byggvaruhusen.
Någon som har tips?
// F.
Ska sätta nytt undertak i en källare där det finns ett antal kopplingsdosor och EKK draget i taket. Någon som har tips på ett bra tak som går att demontera? I offentliga miljöer finns ju akustiktak med löstagbara plattor. Har dock inte sett något liknande i byggvaruhusen.
Någon som har tips?
// F.
Klicka här för att svara