satt och funderade lite på dvärgbrytarcentraler, jag har idag vanliga porslinsäkringar men dom räcker inte till för ombyggnad av köket.
Mitt problem består i att där elcentralen är så är "hålet" i väggen för litet för att få dit en dvärgbrytarcentral om den inte monteras liggandes, men jag förmodar att det är förbjudet rätta mig om jag har fel.
Jag är helt novis när det gäller el, ville bara få veta om det går innan jag tar hit elektrikern.
 
Det går ju att dra dit 2 2-radiga istf en 3- eller 4-radig också. I plåt, plast brinner även om någon påstår motsatsen!
 
cazet skrev:
satt och funderade lite på dvärgbrytarcentraler, jag har idag vanliga porslinsäkringar men dom räcker inte till för ombyggnad av köket.
Mitt problem består i att där elcentralen är så är "hålet" i väggen för litet för att få dit en dvärgbrytarcentral om den inte monteras liggandes, men jag förmodar att det är förbjudet rätta mig om jag har fel.
Jag är helt novis när det gäller el, ville bara få veta om det går innan jag tar hit elektrikern.

Tror du får problem med värmen som alstras i dvärgbrytarna när dom belastas. Dom som sitter överst kommer att bli uppvärmda av dom undre vilket gör att bimetallen troligtvis kommer att lösa säkringen tidigare än normalt för överlast!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.