Byggahus.se
Jag skulle vilja ha tips på någon snygg belysning som lyser upp vår takfot som är i vinkel.Vi har redan belysning som belyser marken och lite på huskroppen men vill ha ett naturligt sken på takfoten som är över köksfönstret.
Skickar bild så ni vet vad jag pratar om.
Tacksam för snabba tips,gärna med ev. leverantör och ungefärligt pris.
 
  • 060708_Altan_framsida.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det verkligen INGEN av alla (nu 82st)som läst inlägget som har tips???

UPP!
 
En simpel lysdiodslinga kanske
 
Jag vet inte heller vad som är snyggt.Därför vill jag ha tips och råd från andra i forumet,vad dom tycker skulle passa.Men Markslöjd hade ju en del bra lampor.
Skulle vilja ha lampor som lyser upp själva vinkeln men som inte syns så mycket utåt,speciellt när dom är släckta.
 
Hur stort finns det plats för bakom vindskivorna?

Markslöjds Otto har ju ett djup på bara 8,5 cm.
En från varje sida?
 
kan ni inte montera en markbelysning som lyser uppåt mot vindskivorna. Finns flera med olika spridningsvinkel och även olika färger om man gillar det.
belystaaceroplatanus.jpg
 
Jättebra idé!Har inte haft en tanke på det.
Eftersom vi har trädäck just utanför fönstren är det ju lätt att montera dom.Vet du var det kan finnas någon som inte bländar in i köket?Ganska smal spridning borde ju funka,men man vill ju att det ska lysa upp takfoten rejält ändå.Ska man sätta en i mitten så blir det som ett bländskydd med panelbrädan mellan fönstren.
Har ju ett uttag på utsidan som syrs med strömbrytare på insidan så det blir ju en lätt match med inkopplingen.
Stort tack!!
 
Håller med, vi ska bara ha en lampa som sitter fast i fasaden, resten kommer att placeras ute på tomten där de faktiskt gör mer nytta samt att det blir mer effektfullt.

Lycka till och visa gärna resultatet sedan.
 
Är det förresten någon som har tips om uplights för inomhusbruk. Ska ha fyra stycken i vårt vardagsrum där vi har ryggåstak. Har svårt att hitta något och är ute efter modernare former. Rakt, enkelt och små. Tips tas tacksamt emot.
 
Kollar också på uplights för infällning i plankgolv och har några exempel på belysning som funkar både ute och inne. Gemensamma nämnaren är att det är LED-belysning som gäller...
Billigast är nog Clas Ohlsson:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=14851286

Tror dock detta är mer stämningsljus med stor spridning och verkar vara rätt kallt ljus (8000k)... Om nån har erfarenhet av dessa så mottages det tacksamt :)

Annars verkar Hide-a-lite ha rätt bra alternativ:
http://www.elbutik.se/category.html?category_id=1266&search_page=

Vore till stor hjälp om någon med erfarenhet av LED infällt i golv kan ge lite synpunkter :)

mvh
Daniel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.