Lite skum fråga kanske men i mitt hus så är all el ny utom i ett rum. Det som ska göras är alltså att byta ut all gammal bly-kulo mot ny utanpåliggande, 6-8 nya jordade uttag, samt 2st anslutningar till taklampor. Rummet är ca 15m2. Jag bor på landet, men det verkar finnas 3 olika elfirmor i närheten. Vad kan man förvänta sig för ungefärligt pris? Tänkte att det kan vara bra att ha nåt att gå på innan man börjar ringa runt :)

Räkna med ett timpris på ca 5-600:- per timme. En van elektriker borde fixa det på max en arbetsdag, alltså 8h. Sen får du väl göra rotavdrag på halva arbetskostnaden. Materialet:
Vägguttag; ca 150:- styck
Kabel; ca 20:- per meter

Ungefär så, är lite svårt att uppskatta, men räkna på det där så får du ett ungefärligt pris :)

Är det renova du har så är väl de uttagen lite dyrare?

Du har troligen en framkörningskostnad som ligger på 1-3000kr?

Bor man en bit ut på landet så uppskatta hur mycket kabel det kan gå åt och antal uttag du ska ha och evt en lyseknapp dessutom. Så slipper han åka och hämta grejor om det fattas.

Skippa renova.... vilket piss det är vid utanpåliggande installation.

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
Renova är ingen höjdare.spec vid flerfacksram.

Annars tycker jag inte alls det är något svårt att montera utanpåliggande vägguttag. Visst lite trångt kanske.

Renova som utanpåliggande är inge snyggt...

Hade han specificerat Renova? Det var priset för Trend jag visade, rundade av lite uppåt också :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.