14 171 läst ·
27 svar
14k läst
27 svar
Platt strömkabel
Sida 1 av 2
Platt-TV'n skall upp på väggen men jag har stött på ett problem. Trots att jag har en vinklad strömkabel så får den inte plats mellan TV'n och väggen. Den bygger c:a 4 cm men jag skulle behöva komma ner i 2 cm.
Det är en vanlig 2-polig apparatkabel av den här typen:
http://www.kjell.com/images/Product_130399914145675484/full/1/apparatkabel-svart-1-5-m
Någon som vet var jag kan hitta en smidig kabel eller adapter?
Det är en vanlig 2-polig apparatkabel av den här typen:
http://www.kjell.com/images/Product_130399914145675484/full/1/apparatkabel-svart-1-5-m
Någon som vet var jag kan hitta en smidig kabel eller adapter?
Verkar inte vara helt lätt att hitta, Samsung har tänkt till och min TV levererades med en sådan kabel, den är även vinklad 90 grader på stickpropps-sidan [edit] såg nu att du redan har en vinklad kabel, men att den bygger för mycket. Är nog ungefär samma som den min tv levererades med [edit]
Redigerat:
Det är en Samsung jag har men dumt nog så har dom satt kontakten så att den går rakt bakåt istället för åt sidan.MMR skrev:
Sedan ljög jag lite när jag satt kontakten bygger 4 cm. Hela kontakten är 4 cm och det är c:a 1 cm som går in i TV´n så det är 3 cm som sticker ut på baksidan. Väggfästet tillåter bara 1,8cm.
Jag tog en gammal rad strömsladd och skalade loss en del av den gjutna kontakten för att se hur den såg ut. Den skulle kanske gå att använda för kablarna blev inte skadade men det känns inte helt säkert ändå.tlundberg skrev:
Så är det på dem flesta lite enklare modellerna idag, iaf samsung. LG har vertikal strömanslutning längre ned i serierna.
Byt tv eller så shimsar du ut väggfästet med brickor så du får 11mm till. Om tv'n kommer ut lite längre från väggen är det väl inte hela världen?
Byt tv eller så shimsar du ut väggfästet med brickor så du får 11mm till. Om tv'n kommer ut lite längre från väggen är det väl inte hela världen?
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Är det gips så skärut en bit i väggen annars? Är inga problem att spackla igen sen om det skulle vara.
Att skära loss kontakten på 230V är inte att rekommendera! Jag har dock tagit bort kontaktstycken på VGA och Scart kablar någongång. Men idag så är det ju bara billigare modeller som har idiotiska placeringar av kontaktstyckena.
Att skära loss kontakten på 230V är inte att rekommendera! Jag har dock tagit bort kontaktstycken på VGA och Scart kablar någongång. Men idag så är det ju bara billigare modeller som har idiotiska placeringar av kontaktstyckena.